Lijkt misschien een beetje vies, maar: urine helpt. Dus over je hand heen plassen (als je hand jeukt) of desnoods in een glas plassen en met een watje de urine op de plek aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is er niet in gaan staan, maarja, dat heb je niet altijd voor het kiezen. Verder in grote lijnen het zelfde als bij muggenbulten : lap erop die is natgemaakt met azijn.
In de vrije natuur kneuzen we nog wel eens weegbree (dat er ALTIJD in de buurt groeit, die ronde blaadjes met die dikke nerven). Echt helemaal kneuzen tot er sap uitkomt en daarmee over de geprikte plek wrijven.
Ik las onlangs ergens dat weegbree niet helpt, maar ik weet niet wie dat bedacht heeft, want het helpt wel degelijk ; de jeuk is eerder over en er komen geen bultjes. Als je maar met het SAP van de weegbree wrijft ; aaien met een blaadje schiet niet op natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Placebo-effekten zijn prima, als ze helpen. En gelukkig helpen ze bij de kinderen ook. Ach, is niet de hele homeopathie er op gebaseerd ??
Je moet het laten jeuken.Ik heb het al geprobeerd en het laten jeuken is de oplossing om het zo weinig mogelijk te laten jeuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kneus het blad van de weegbree en wrijf het over de jeukende plek. Ook hondsdraf en doven netel werkt tegen jeuk door brandnetels, en staan altijd bij brandnetels in de buurt. Of breek de steel van de brandnetel open en wrijf met het sap de pijnlijke plek in.

Urine, tandpasta en azijn. Heb zelf geen ervaring met urine, maar wel goede ervaringen met laatstgenoemden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is weegbree, dat is natuurlijk en groeit ook vaak in de buurt van brandnetel.
Verder helpen veel zalfjes die ook helpen tegen bijvoorbeeld muggen.
Ten slotte is het ook nog zo, dat als je er vaak mee in aanraking komt dat je er een soort van resistent tegen word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook prima helpt, is een beetje aarde van die plek over de jeukende huid wrijven - geen idee waarom het werkt, trouwens......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij deden er altijd het sap van een paardenbloem op en dat hielp. Gewoon plukken, de steel in de lengte splijten en dan over de bult wrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sap van paardebloem, azijn of komkommer.