een kennis heeft een Airedale terrier gekocht met stamboom voor 300 euro gechipt ,vaccinaties en paspoort. Wat kost een stamboom en wat is het waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

een stamboom aanvragen kost niet zo gek veel, ik meen tussen de 10 en 15 euro.
het gaat meer om waar die stamboom voor staat.
de stamboom wordt afgegeven door de rasvereniging als de fokster aan een aantal maatstaven van goed fokken heeft voldaan.
daar horen bijvoorbeeld bepaalde medische testen bij, en het niet te veel nestjes per jaar krijgen.
in die zin is een stamboom dus best veel waard.
13 jaar geleden
een stamboom kost in principe niks,vaak rekenen ze iets meer omdat er een stamboom bij zit.
De meerwaarde is eigenlijk nul komma nul als je hem als gezelschaps dier wilt houden.Wil je ermee fokken dan kun je met een stamboom de voorouders gaan achterhalen.