Wat zijn de ervaringen van elektrisch roken ?

Is het wat? Is het vergelijkbaar met echt roken ? Is het goedkoper?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Heb je effe, of mag ik je gewoon een linkje naar mijn forum geven ?

De ervaringen zijn wisselend, maar in de regel redelijk positief, zeker nu de eerste kinderziektes er een beetje uit beginnen te raken. Waar het e-roken veel last van heeft is negatieve media-aandacht en de onzekerheid rondom de juridische status van de nicotine-cartridges.
Die verhinderen feitelijk ook een echte doorbraak omdat het voor concurrenten van -de bekendste maar absoluut niet de beste - Supersmoker erg moeilijk is een stuk markt open te breken. Het gaat allemaal mondjesmaat en veel via mond-tot-mond reclame.

Het is natuurlijk gezonder, omdat nicotine feitelijk de enige echte gifstof is die je nog binnenkrijgt, en je ook zonder nicotine kunt e-roken, en het idee van allerlei verschillende smaakjes is ook erg aantrekkelijk en in de praktijk heel leuk. Ik heb er wel dertig hier denk ik, van megazwaar tot fruitig zoet.

Goedkoper ? Ja, eigenlijk altijd. Zelfs als je de duurste elektrische sigaret hebt (NA de Supersmoker dan, want die krijg je er niet uit) en je moet elke 3 maanden een nieuwe omdat je hem kapot hebt, ben je nog goedkoper uit dan met sigaretten. Met shag duurt het iets langer.

Ik zeg altijd : elektrisch roken voor een verstokte roker is zoiets als thee voor een koffiedrinker : niet the real thing, maar je komt er de dag mee door.

Maar neus gerust effe rond op het forum, daar staat zo ongeveer alles wat je weten wilt en meer op een rij. M'et gespecialiseerde zoekfunctie :lol:

Enne, ik wil nog even van de gelegenheid gebruik maken om een misverstand de wereld uit te schreeuwen :

ELEKTRISCH ROKEN IS EEN ALTERNATIEF VOOR ROKEN, NIET VOOR NIET-ROKEN !!! Dat het gebruikt kan worden als stopmiddel is leuk, maar dat kan met een balpen ook, Dit is juist voor mensen die willen blijven ROKEN maar dan gezonder. of op plekken en tijden waar dat niet mag.

Toegevoegd op 05-06-2009 16:54:24
Leuk detail ; deze avatar is een screenshot van een uitzending van Kassa van anderhalf jaar terug waarin het over e-roken ging. Het is meneer Meurders lekker niet gelukt mij iets te laten zeggen over willen stoppen / stopmiddel :lol: maar de insteek was natuurlijk wel weer zo negatief mogelijk. En dat domme gehamer over die nicotine ; dat krijgen rokers OOK binnen als ze A-roken (analoog roken) hoor. Kromme tenen krijg je d'r af en toe van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang doe je dan met 1 ampul? Met hoeveel sigaretten is dat te vergelijken? Bijvoorbeeld voor de Janty?
Het is echt niks. Ik heb er een geprobeerd en daar liep de vloeistof mijn mond in. Plus dat je het gevoel hebt of je drie keer zo lang dat ding moet gebruiken om aan je nicotinegehalte te komen.