Wat denken jullie van iets kopen bij de Kijkshop?

In een ver verleden had ik een slechte ervaring. Kocht er een wekkerradio waaraan bij uitpakken bleek dat het afdekplaatje van het batterijvak ontbrak. Ze wilden hem toen niet terug nemen. Zeiden dat het niet voor niets goedkoper bij hen was dan bij andere winkels. Ik moest er maar een stukje tape over plakken. Heb daar nooit meer wat gekocht, maar zie nu af en toe aardige aanbiedingen. Wat te doen, weer kopen daar of niet?

14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het product moet compleet geleverd worden.
Ze hadden het terug moeten nemen uiteraard.
Wat een vreemde verkoper die die bewering doet.
De kwaliteit van een winkel beoordeel je o.a.
aan de hand van hoe je geholpen wordt.
Volgende keer tref je misschien een betere verkoper
en is de Kijkshop weer toppiejoppie.
Eenmans-acties van 'hier koop ik nooit meer' hebben alleen zin voor je eigen gevoel.
Ik zou gewoon naar de aanbiedingen blijven kijken en kopen als het je wat lijkt. Kijk wel even in de winkel of ze het compleet leveren :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Goed idee, nooit meer kopen, kijkshop... Zegt de naam niet genoeg?

Kijken, niet kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel opmerkelijk. Bij de Kijkshop kun je alles binnen een week terugbrengen zonder gezeur. Is mijn ervaring. Als de verpakking nog heel is en compleet. Je krijgt gewoon je geld terug.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 't euvel binnen de wettelijke garantie valt, dan is verpakking wettelijk gezien niet nodig bij 't terugbrengen.
Rommel verkopen ze helaas bijna overal. Kijkshop is echt geen uitzondering (en specifiek goedkoop vind ik ze trouwens ook niet). Als ik alle winkels uit sluit waar wel eens rommel wordt verkocht, dan blijft er niet veel meer te winkelen over...
Ook vanwege de grote hoeveelheid rommel in de winkels, zoeken consumenten vaker zelf uit wat de beste spullen zijn en bestellen die dan op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje overdreven om meteen er nooit meer naar toe te gaan vindt u niet?
Misschien was het gewoon toeval. Dat je een slechte ervaring heb gehad bij het aanschaffen van uw eerste product wilt natuurlijk niet zeggen dat dit automatisch bij het 2e product ook is. Het ligt er zelfs vaak ook nog aan welke medewerker je benaderd. De 1 zal je zo een nieuw product geven terwijl de andere met een chagrijnig hoofd bij zijn standpunt blijft. Ik zou zeggen, gewoon nog 1 keer proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het niet overdreven daar lange tijd niets te hebben gekocht. Er zijn nl. genoeg winkels met dezelfde spullen en een betere service. Maar misschien probeer ik het nog wel eens een keer.
Toch heeft de kijkshop GEEN gelijk omdat het product niet in orde is zijn ze verplicht het te repareren of een nieuw product aftegeven. Dat de kijkshop goedkoper is komt doordat ze weinig personeel hebben, maar dat ze goedkoper zijn is eigenlijk ook wel verleden tijd met de meeste spullen. Als het goedkoper is zou ik er nog steeds blijven kopen omdat ze verplicht zijn om hele apparaten te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf alleen maar goede ervaringen bij Kijkshop en heb ook weleens iets geretourneerd zonder problemen. Vreemd dat ze het niet terug wilden nemen. Misschien het toch nog eens een kans geven? Op basis van een enkele vervelende ervaring, kun je bij een volgende aankoop toch best tevreden zijn. En dan even goed navragen of je kunt retourneren, staat meestal ook wel op de kassabon trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraag is: Wat te doen, weer kopen daar of niet?

Tuurlijk gewoon kopen, maar door het leermoment alerter zijn. Bijvoorbeeld in de winkel het product uitpakken en bekijken en afspraak maken over de omruiltermijn etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er wel eens wat gekocht, maar eerlijk is eerlijk, ik vind het niks. Ik moet dingen echt eerste even in mijn handen hebben voor ik beslis of ik ze koop. Stom misschien maar zo ben ik.

Nu kun je natuurlijk in de rij gaan staan, je artikel kopen, bekijken en weer meteen terugdoen als het niks is, maarja, dat stáát dan misschien weer zo stom en zo ben je ook wel effe bezig als je ergens vijf exemplaren van wilt vergelijken.

Nee, Kijkshop, niks voor mij. 't Zal goed werken tegen winkeldiefstal, maar ik vind het drie keer niks. Zo zal ik ook niet snel iets kopen per postorder of zelfs via Internet. Ja, boeken en dvd's, maar daarvan wéét ik hoe ze voelen. Een horloge of een rekenmachine of een zaklantaarn is toch weer....anders. En sieraden al helemáál ; die MOET je passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon omruilen, je hebt garantie. Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad bij kijkshop dus zie geen problemen.

Je kan ook een artikel bij een filiaal kopen en bij een andere ruilen, dat wil ook nog weleens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan wat je haalt bij de Kijkshop vind ik zelf. Ik ga daar geen dure apparatuur kopen, dat doe ik dan wel bij een elektronicawinkel. Als het terugbrengen bij de ene niet lukt kun je het misschien bij een ander filiaal proberen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar een aantal dingen gekocht, en heb er geen slechte ervaringen mee.
maar dat verhaal van jou vind ik niet kunnen.
je zou het toch moeten kunnen ruilen?!

maar ik hebe r goeie ervaringen mee;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen groot fan van de Kijkshop. Maar wat ik er gehaald heb functioneerd tot op de dag van vandaag nog optimaal. En dan zitten er spullen tussen die 13 jaar terug gekocht zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop er vaak nog nooit klachten gehad, vraag als je onzeker bent over de kwalititeit of ze het product daar voor je uit de doos willen halen zodat je gelijk kan kijken of het product in orde is.