Ik ben jarig, heb ook kado gekregen allemaal maar...?

Ik heb een trui gekregen die eigenlijk op een jurk lijkt. Die heb ik net van mijn broer gekregen.
Ik vind het op zich wel leuk maar het staat me niet zo heel erg leuk. Ook zie je mijn bolle buik omdat ik veel aangekomen ben.

Prijskaartje heeft hij vergeten om er af te knippen.
het kost wel 39.99 euro dus ik vind het eigenlijk wel zonde. want blijkbaar ga ik het niet aandoen.

Maar ik durf ook niet tegen mijn broer te zeggen van ik vind het wel leuk maar het staat me niet leuk.

Want ik heb hem aangehad en hij zei het staat je echt leuk, dus ik heb een leuke keuze gemaakt.
hij werd blij.
als ik nu tegen hem zeg dat ik niet leuk vind omdat het bij mij niet staat, zou hij misschien ow sorry dan heb ik verkeerd gekozen, maakt niet uit zeggen maar toch al zou hij wel verdrietig worden want ik ken hem.

Wat moet ik nu doen? ik vind het echt zonde 40 euro voor iets die ik eigenlijk nooit kan gebruiken.

Help mij alsjeblieft :(

Toegevoegd na 2 minuten:
verbetering: cadeautjes.

Toegevoegd na 14 minuten:
net heb ik geprobeerd om te uitleggen dat ik het heel erg leuk vind maar toen ik aantrok mij tegen viel.
Hij zei het is tenminste beter dan een spijkerbroek.
als je die aan hebt dan pas zie je je buik en je heupen heel erg goed en dat is pas lelijk.
Maar ik trek boven altijd iets aan die langer is of een lange vest en dan is het voor mij opgelost.
pfff wat een verjaardag zeg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (13)

Wees eerlijk. Zeg dat je het heel lief van hem vindt dat hij je die jurk heeft gegeven en dat jij hem ook heel mooi vind, maar toen je hem aantrok viel hij wat tegen. Zeg dat het niet aan zijn smaak of de jurk ligt maar dat hij jou gewoon niet staat. Misschien mag je hem gewoon ruilen. Dan is iedereen toch blij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou vragen of hij het bonnetje nog heeft, en het dan gaan ruilen.
ik denk dat hij ook liever heeft dat je echt iets hebt wat je zelf ook leuk vind in je goed staat.
13 jaar geleden
Hoi fleur, je bolle buik kan je maskeren door deze af te kleden met een vest of sjerp /shawl.

Die jurk heb je niet elke dag aan dus dat wissel je af.
Menigeen draagt een jurk over hun ,,dikke,, kont omdat een blouse of trui vaak tekort blijkt. Draag er een spijkerbroek onder.

In overleg omruilen/terugbrengen is de andere optie.
Maar denk wel om de jurk op tijd terug te brengen voordat je te laat bent.

Jouw broer had ook eerst kunnen vragen wat jij wilde hebben voor jouw verjaardag.

Vernemen we nog hoe het opgelost is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je broer zelf zegt dat hij hem jou zo leuk vindt staan, dan trek je hem toch gewoon eens aan op zijn verjaardag, om hem een plezier te doen.

En verder kun je hem thuis dragen als je het koud hebt, en de deur verder toch niet uit gaat.

Tot slot; de meeste mensen komen in december met de feestdagen aan! Met een beetje goede wil gaan de pondjes er komend jaar wel weer van af en gaat die trui je alsnog leuk staan.

Er kunnen overigens ook andere mensen zijn behalve je broer, die deze trui jou wel goed vinden staan!!
Wellicht ben jij gewoon te onzeker over jezelf, omdat je iets bent aangekomen, maar denken anderen daar anders over en vinden het wel een mooie trui voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gefeliciteerd met je verjaardag!

Leg je broer gewoon uit dat kledingkeuze iets persoonlijks is. en dat ondanks dat het jou misschien "prachtig" staat jij je er niet gemakkelijk in voelt. geef daarbij een voorbeeld van een kleding stuk die hij nooit aan zou trekken ook al zou het hem misschien best staan.

dan weet je gelijk zeker dat hij nooit meer kleren voor je koopt anders zit je straks met nog zo'n trui bij je volgende verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou hem kunnen zeggen dat je het heel leuk en lief vind maar dat het um net niet is en dat je het kado misschien nooit zult dragen en liever wilt ruilen voor iets dat je graag wel wilt hebben.
Je zult echt zn gevoel niet kwetsen als je dat tact vol brengt

Toegevoegd na 1 minuut:
en....
gefeliciteerd met je verjaardag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alvast nog gefeliciteerd met je verjaardag

je kan het toch gewoon eerlijk zeggen anders kan je hem bijvoorbeeld wel in de openhaard doen dan heb je er nog wel de warmte van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel een heel lief idee van je broer om zijn zus een jurk te geven. moeilijk om zo'n cadeau inderdaad te weigeren. omdat het prijskaartje er nog aanzit kun je hem wellicht nog ruilen, misschien heeft hij het bonnetje nog? vraag je broer mee te gaan naar de winkel, en samen iets uit te zoeken waar jij echt blij van wordt.
ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie beide. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de jurk thuis kunnen dragen, en bijvoorbeeld alleen op zondag, en dagen waarop je thuis bent. Als je broer dan vraagt waarom je de jurk niet doordeweeks draagt, zeg je gewoon dat je hem graag netjes wilt houden. Misschien denk je alleen zelf dat je een bolle buik hebt en valt het eigenlijk wel mee, vraag het anders aan je moeder/zus/vriendin of iemand die je eerlijk dingen verteld of dat echt zo is.

En stel dat het dan zo is dat je inderdaad een bolle buik krijgt van de jurk moet je dat gewoon tegen je broer zeggen. Dat je de jurk heel erg mooi vind maar dat hij je niet zo goed staat vanwege je buik, daar zal je broer vast wel begrip voor hebben toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik hem als een huispyama
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ruil hem in voor een grotere maat? Wees in ieder geval eerlijk. Eerlijkheid duurt het langst. En misschien vindt je broer het niet leuk om te horen en misschien zal hij inderdaad teleurgesteld zijn, maar ik denk dat hij het toch meer zal waarderen dat je eerlijk bent. Hij heeft er zijn best op gedaan, maar als het niet past past het niet. Het heeft geen zin als jij het niet aan gaat doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik, dat als je een kledingstuk koopt of krijgt en je het eigenlijk toch niet leuk vindt, je het niet gaat dragen. Mensen kunnen 100 keer zeggen hoe leuk het staat, maar je trekt het toch niet aan.
Ik zou eerlijk zijn, zeg dat je het heel lief vind, maar vraag of je het mag ruilen, dan kun je wat leuks uitzoeken, wat je wel draagt.
Ik denk dat hij dat wel snapt. En anders kun je de rollen ook omdraaien en hem uitleggen dat als je wat zou kopen voor hem, wat hij eigenlijk ook niet zo leuk vindt, hij het waarschijnlijk ook zou willen ruilen.
Nog gefeliciteerd trouwens!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh en Fleur, je moet niet vergeten, het is jou verjaardag.
Je bent erg lief voor je broer, dat je zo om zijn gevoelens denkt, maar vergeet je daarbij jezelf niet. Het is jou verjaardag, het gaat om jou hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heey!!
nog gefeliciteerd met je verjaardag!
het is wel heel aardig dat je broer je zo'n duur cadeau geeft, maar je kan maar het best eerlijk zijn tegen je broer. en een goed moment uitkiezen (als hij een beetje blij is) om het te vertellen enzo..

je kan ook zoals iemand anders al zei die trui voor thuis gebruiken en tegen hem zeggen dat je de trui voor thuis wel leuk vind maar liever niet naar school aan trekt!

succes ermee!