Waarom kleuren mensen altijd blauwe wolken als de lucht blauw is en de wolken wít?

Vroeger deed ik dat ook altijd, en het leek me altijd heel logisch... Maar, waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Kimath
13 jaar geleden
wolken blauw kleuren gaat veel sneller dan de hele lucht blauw te moeten kleuren :P
Daarom deed ik het altijd zo, haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, maar ik vond het altijd zo logisch uitzien... Gek he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He goeievraag! Ik doe het ook hoor. Maar ik doe nu wel meer de lucht inkleuren ±P

Het beste antwoord

Je kunt het wit van het papier gebruiken, maar dan moet er een omkering in je denken plaats vinden; dat dat wat je onbewerkt laat de vorm wordt waar het omgaat.
Voor jonge kinderen is dat nog een stap te ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je meestal tekent of kleurt op een wit papier, dan zie je witte wolken niet. De andere kleur die in de lucht zit is blauw, vandaar de blauwe wolken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat doorgaans door de 'mensen' de wolken wit worden ingekleurd.
Of......, het moeten regenwolken zijn. Dan wordt het anders gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind kleur je vormen en niet de achtergrond, dat kost teveel moeite en het resultaat is niet minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zien graag een blauwe lucht, dus de wolken worden automatisch ook blauw gekleurd, ik denk dat dat een logische verklaring is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+