Over het algemeen heb ik mezelf prima onder controle, maar ik kan heel slecht tegen onrecht en onredelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst loop ik rood aan en dan ga ik met dingen gooien.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige manier om te antwoorden op Man-bijt-hond-vragen:) +1
Ik zat laatst op school, en we zaten in carré-opstelling. Nou zit aan de ene kant een vriend van me, maar aan de andere kant iemand die ik totaal niet kan uitstaan (=ook buitenbeentje van klas/school/land/universum). Ik had mijn huiswerk niet (foei!) en dus geen correctiemodel gekregen. Dus even in de les het werk afmaken. Toen ik klaar was daarmee, wilde ik haar correctiemodel pakken, om alsnog na te kijken. Dat probeerde zij te verhinderen door mijn arm weg te duwen, en zei: "Moet je maar je huiswerk af hebben!" Toen werd ik boos. Zij schrijft altijd met haar neus vlak boven het papier. De verleiding om even een subtiele tik op het achterhoofd te geven was groot, maar wijs als ik ben, heb ik uit frustratie alleen maar haar agenda van tafel gesmeten. Ik zou anders een hele hoop gezeik krijgen, en dat hoef ik ook weer niet.

Hier stond ik op het punt mijn zelfbeheersing te verliezen, maar kon nog net rationeel genoeg denken om snel de voor en tegens af te wegen, gelukkig.

Toegevoegd op 03-06-2009 20:17:22
Voor de rest ben ik wel aardig hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich heeft ze wel een punt toch? Zoals jij het nu beschrijft klinkt het misschien wat kinderachtig zoals ze reageert, maar als jij zegt dat het iemand is die je niet kunt uitstaan en die je dan ook nog 'buitenbeentje van het universum' noemt... tja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach school.. those were the days..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen maar haar agenda van de tafel afgesmeten? Dus toch geen zelfbeheersing gehad. En uit je verhaal op te maken, was 't ook onterecht dat je dat deed.
Oei, door met dingen te gooien of te schelden van onvermogen. Helaas heb ik dat niet altijd in de hand. Gebeurde (laatste tijd eigenlijk niet meer) meestal thuis met de kinderen (vooral toen ze klein waren). Met mijn kinderen heb ik ermee om moeten leren gaan. Het ergste wat kon gebeuren is een pets voor de billen, dus m.i. valt dat nog wel mee. Nu zijn ze groter en soms veel erger, maar ze tellen nu zelf tot 10 (voor mij dan). De schatjes ;o)

Op mijn werk verlies ik nooit mijn zelfbeheersing. Als mijn partner en ik boos zijn gaan we samen met dingen gooien (niet naar elkaar) of overdreven doen en lachen we er om.

Ik kan wel heel erg mokken als het niet gaat zoals ik wil. Maar echt mijn zelfbeheersing verliezen gebeurt niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik kan me helemaal niet meer zelfbeheersen... Het zelf heerst over mij en ik heb niets te zeggen daarover...

Lijkt onzin dat ik zeg, maar denk nog eens goed na wat ik hier zeg... Je zou dan kunnen ontdekken dat het helemaal geen onzin is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een zak chips open trek dan kan ik niet meer stoppen.
Voor de rest verlies ik mijn zelfbeheersing niet.
Daar zorg ik wel voor. Eerst tot 10 tellen en dan gebeurt het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilt niemand mee maken...

Ik ga letterlijk en figuulijk over lijken. Ik deins nergens voor terug. En wat het gevaarlijkste is: Ik zal ten alle tijden ijs en ijs koud reageren...

Toegevoegd op 03-06-2009 20:56:35
O ja...

Dreigende woordkeuze en ijs koud reageren gaan heel goed samen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar mijn stoppen kunnen doorslaan bij onrecht in combinatie met machteloosheid. Dan gaan de emoties tieren.

Tegenwoordig laat ik deze hormonen bewust even afvloeien voordat ik tot actie overga. Als ik afgekoeld ben en nog steeds van mening ben dat ik aktie moet nemen dan neem ik daar even rustig de tijd voor om te bedenken hoe ik een zo hoog mogelijk resultaat kan bereiken zonder geweld te gebruiken.

En als dat dan lukt kan ik daar heerlijk van genieten en ben ik blij dat ik tot 10 geteld heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit! Ik kan mijzelf zeer goed beheersen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat wel eens willen. Mijn zelfbeheersing verliezen. Maar er is bij mij altijd nog een stemmetje in mijn achterhoofd die heel goed weet wat ik doe en tegen mezelf zegt. Doe ff normaal!