Mag je een goede (open) vraag nog een keer stellen ?

Ik ben nog maar net nieuw op GV, en heb de smaak helemaal te pakken. Soms bedenk ik een vraag die al gesteld is, maar waar in mijn ogen nog geen bevredigend antwoord op is. Echter, veel en veel vaker zie ik hele leuke vragen waar ik een antwoord / reactie op wil geven, maar dat kan dan niet meer omdat die vraag al gesloten is
Mag je een dergelijke vraag dan nog een keer stellen, of wordt die verwijderd, of kun je dan in je vraagstelling aangeven dat je weet dat het een herhaalde vraag is ? Of kunnen oude vragen heropend worden voor nieuwe input ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja dat mag maar dan moet je dat met een omweg doen...
Bekijk de vraag die je opnieuw wilt stellen en bewerk die vraag... Het gaat om het hoofdwoord in de vraag, neem daar een synoniem voor... Bijvoorbeeld doodstraf is nu een tijd uit den boze... Zo zijn er nog wel een paar vogelvrije woorden... Dus omzeil de oude vraagstelling, door hetzelfde te vragen met andere woorden...
Je zit nog niet op 100 punten, das jammer want na 100 punten wordt het pas echt leuk...
En je leert heel goed hoe je tussen de mazen van de GVwet moet doorsluipen... Ik heb er erg lang over gedaan om te leren te spreken zonder dat er aanstoot genomen wordt door anderen... Niet dat ik respectloos ben, maar omdat er derden naar kijken en dat beoordelen... Vooral vragen over geloof, dan moet je uitkijken, want als je wat zegt dat nieuw is, dan hang je bijna altijd en krijg je een wissing met 5 punten aftrek...

Dat is de raad van iemand die het zou kunnen weten...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en die honderd punten kom ik vandaag ook nog niet aan ; jammer , want voor die tijd kun je nog niet duimen. Maar wel en goede maatregel om spammers of enthousiaste gasten te voorkomen, dus mij hoor je niet piepen.
Verder ben ik hier dus nog maar krap 24 uur actief (niet aneengesloten :lol:) maar ik heb toch al een beetje de indruk dat jij niet de minst omstreden persoon bent hier. :wink:. Ik heb wel ervaring met een soort duimpjessysteem op een politiek (!) duscussieforum, en weet dat zowel positieve als negatieve duimen vaak nogal inhoudsloos zijn ; bij bepaalde onderwerpen weet je dat ze gaan vallen en van wie aan wie. Tot het punt : "Ik vind het geen slecht antwoord, maar je had je wekelijkse minduim nog niet van me gekregen. Bij deze".
Ben benieuwd, vooral, hoe dát zich gaat ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan krijg je van mij een goeievraagbonus... En voor een die er nog maar 24 uur erbij is, heb je zaken toch al snel gezien...

Andere antwoorden (2)

Nee, maar ik vermoed dat, als je dit in je vraag vermeld, dat de moderator de vraag laten staan.

Ik ga voor het heropenen of nooit afsluiten van de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurt wel vaker als het eerst antwoord niet echt bevredigend bleek. De kunst bestaat erin de vraag subtieler te stellen, te verfijnen, zodanig dat het antwoord ook niet ineens een breder waaier toelaat aan verscheidenheid. Zoniet moet je je maar onderwerpen aan de wijsheid en ervaring van de moderatoren.