kan je een poes temmen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze huiskatten zijn al tam, hoor.
Wat bedoel je met 'temmen'?

Antwoorden (5)

temmen?
een poes is geen leeuw hoor ;)
je kan een poes wel laten wennen aan het leven tussen mensen, dat wordt socialiseren genoemd.
dat vindt plaats als de poes tussen de drie en acht weken oud is.
later zal dat nog maar deels lukken, en veel geduld vragen.

of bedoel je of je een kat dingen aan kan leren?
jazeker kan dat, alweer met veel geduld.
ik ken een kat die op verzoek de high five doet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de high-five zou ik ik mijn kat ook wel willen aanleren, het enige wat ze doet is apporteren (als ze zin heeft tenminste)+je!
Rieneke1
13 jaar geleden
dan heb je nog mazzel: hier is het meer zo dat de kattebeesten mij dingen aanleren ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi
nou, niet echt. net wat Rieneke zegt: het is geen leeuw.
een poes heeft een heel eigen karakter, dat houdt 'ie
altijd. mijn vriendin heeft een kat, een ondeugende wildebras, maar heel gezellig bij haar in huis.
nu en dan moet ze achter een van het aanrecht gestolen lap vlees oid aan. ze zou hem niet graag missen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Martin Gaus bellen? Mijn ervaring met katten is dat ze een eigen willetje en karakter hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een katje van kleins af aan leert , zal deze idd wat je vraagt ook doen..
kijk t volgende filmpje even...

http://www.youtube.com/watch?v=t3fIXkM0J9k&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerstvrouw Marion! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ja ho ho ho
ik weet niet wat je precies met temmen bedoelt maar mijn twee katers hebben omdat ik altijd honden heb een aparte opvoeding van mij gehad en zij vertonen wat hondachtige trekjes zo komen ze als ik roep of fluit (soms na een paar dagen op tournee te zijn geweest)en weten ze dat nee nee is en blijft en blijven ze van mijn eten af als ik even niet oplet om zomaar wat voorbeelden te noemen het blijven echter wel katten waarmee ik zeggen wil dat het bekende eigen karakter niet zo te trainen is als een hond maar zo liggen ze hier lekker op handdoekjes die ik voor ze neer leg en niet ernaast en weten ze de tijdstippen dat de deur voor ze dicht of open gaat heel goed
maar als je een oudere wilde kat/poes wilt temmen (wat ik vermoed)zul je ontsetend veel geduld en tijd moeten hebben en dan nog zal je resultaat waarschijnlijk nooit een 100 pct tam huisdier worden