Waarom worden er zoveel vragen OVER de site gesteld?

Het valt me op dat er veel vragen over goeievraag.nl worden gesteld. Over de puntentelling, de andere gebruikers, enz.
Ook ik heb me daar schuldig aan gemaakt, maar blijkbaar houdt de site zelf ons erg bezig. Waarom?

Is het niet beter om die vragen aan de beheerders en de moderators te stellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Is het niet gewoon beter om een nieuwe categorie te maken:
Vragen over goeievraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op zich is dat heel goed... Wij willen allemaal een goede site... En daarom is het heel goed omwille de zelfreflectie tot verbetering te komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zei je nog dat GV een goeie site is. Het maakt je geloof ik idd niet uit wat je zegt, linksom of rechtsom. Het moment leidt je naar je nu-antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij dan de eerste die me gaat begrijpen?
Valt me ook op en ik vind het vreemd. Waarom wordt dit gedaan als het gaat om GoeieVraag! Wat kan me het gedoe eromheen nu schelen! Ooit heeft iemand gevraagd of de goeie vragen binnenkort tot een einde zullen leiden. Dat lijkt me dus wel een GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me behoorlijk aan alle vragen over de site zelf.. Eigenlijk vind ik dat we gewoon een apart forum zouden moeten hebben waarin voorstellen/klachten/opmerkingen over de site en zijn gebruikers in kunnen staan, en waar mods in kunnen gaan op de regels en evt. aanpassingen en veranderingen in de site. Dan zouden alle opmerkingen in die trant gewoon naar dat forum gezet kunnen worden zodat de goeie vragen ook daadwerkelijk inhoudelijke vragen zijn, ipv vragen over de voorwaarden waaronder de site werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij Nederlanders zijn. En ik kan je iets vertellen over Nederlanders: ze zijn lui! En dus ook te lui om een beetje moeite te doen om iets gewoon op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt inderdaad omdat die mensen wat opmerken over de website. Daar is geen gelegenheid voor, dus bakken ze hun opmerking in een vraagvorm.
"Vind je ook niet, dat minduimpjes moeten meetellen?"
"Vind je ook dat er zoveel stomme vragen worden gesteld?"
Ik vind een forum een goed idee. Maar daar voelt Ilse misschien niets voor. Geen nood, een forum kunnen we zelf wel ergens runnen, nietwaar?
14 jaar geleden
Ik vind het niet zo vreemd dat er vragen over de site gesteld worden. Wij als gebruikers zijn namelijk met zijn allen bezig om vragen te stellen en/of beantwoorden (gezamenlijke interesse). Soms valt je dan iets op dat je met anderen wilt delen. Of je wilt de sfeer op de site wat beïnvloeden en stelt dan een vraag over iets in de hoop dat de gebruikers over hun gedrag gaan nadenken en er iets verandert. Of het daadwerkelijk iets uithaalt, weet je niet, maar als het voor jou een ergernis is, ben je je ei in ieder geval kwijt en soms wordt je ook nog gesteund in de vorm van duimpjes.
Ook kun je een vraag over kwaliteitsverbetering van de site stellen met als resultaat dat blijkt dat de gebruikers het allemaal unaniem met je eens zijn. Wie weet kan dat als resultaat hebben dat de makers van de site inspringen op de wensen van de gebruiker.
Met dit soort vragen zendt je dus signalen uit in de hoop dat die ergens toe leiden.