Waarom lijkt iedereen de laatste tijd 'me' te zeggen i.p.v. m'n of mijn?

Zoals 'me auto', 'me jas'. Heb ik iets gemist? Is dit de nieuwe spelling, jongeren/turbotaal of zijn het luiheids-spelfouten? Jongeren... leggen jullie me eens uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals "eige" (eigen), "stijl haar" (steil haar), jou mening (jouw mening). Soms vraag je je af wat ze nog op school leren.
Kimath
13 jaar geleden
Ben het hier helemaal mee eens! Ik snap het ook niet, vind het hele rare spelling.

Het beste antwoord

Dit wordt gezegd door mensen die niet begrijpen dat het correcte woord 'mijn' is.
Je hebt niks gemist, het is gewoon fout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Zo is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Objectief antwoord zonder oordeel.

Andere antwoorden (6)

Volgens mij is het gewoon omdat mensen niet beter weten. Het is er soort van ingeslopen... of gemakzucht.

Ik kan mij er ook mateloos aan storen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds meer jongeren praten in "sms" cq "msn" taal praten. Een aantal jongeren weten wel dat het geen ABN maar....er is al een grote groep die zich er helemaal niet van bewust is. Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad verkeerd, maar me is gewoon sneller om te zeggen, en het kan ook gewoon m'n zijn, want dat is wel goed, als je snel praat dan dan je perongeluk me zeggen, of je hoort het verschil niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon een soort van spreektaal geworden. Net zoals jij zegt: "Leggen jullie me eens uit."
Dit is eigenlijk ook een grammaticaal foute zin. Je hoort te zeggen leggen jullie het eens aan mij uit. Dus zelf doe je precies hetzelfde, heeft dus blijkbaar niets met jongeren te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het gewoon door kuddedier gedrag. Het sluipt erin en iedereen zegt het dan voortaan.
Hetzelfde als nu iedereen ipv als antwoord : ja zegt, zeggen ze: jajaja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een nieuwe vorm van straat-/MSN-/Hyves-/sms taal.. SUPER irritant!!