Wat doe je als je een spin in huis ziet?

Ik zuig het op, doodtrappen durf ik niet, ben als de dood voor spinnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Het beste antwoord

Die grote zwarte krengen met die harige poten helemaal aan gort trappen, bah. En ze komen ook nog eens altijd met z'n tweeen ook, net vrouwen die naar het toilet gaan.

Kleintjes, of die met die dunne posten laat ik meestal eentje per ruimte zitten tegen de muggen en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Waren spinnen niet beschermd, en mag je ze niets doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe niets, ben altijd te laat.
Eén van onze drie katten ziet 'm altijd eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pak heb voorzichtig op en zet 'm buiten de deur.

Je gaat toch geen onschuldig levend wezen opzuigen?

Ik ben inconsequent, want ik zuig wel muggen en vliegen op. Maar zo'n mooie spin vooral zo'n grote durf ik niet te vernielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel omschuldige stofmijten zuig je wel niet op als je aan 't stofzuigen bent? Duizenden.
Laten lopen. Want ze pakken insecten waar ik meer hekel aan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd zo'n doorzichtige jodekoeken bus en dan laat ik em los in de tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen zorgen er voor dat kleiner ongedierte binnen de perken blijft. Spinnen zelf doen geen kwaad, dus als ik ze heb ben ik zo mogelijk gastvrij. Soms moet ik ze verplaatsen omdat ze een voor mij wel erg onhandige plaats hebben uitgekozen om een web te bouwen.
Spinnen nuttigen ook muggen en daar ben ik ze dankbaar voor. Ik ben nog nooit door een spin uit mijn slaap gehouden, wel door muggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe gaat de spin naar buiten. Niet omdat ik hem niet binnen zou willen hebben, maar omdat hij buiten veel meer kansen heeft dan binnen.

Of ik de spin ook echt naar buiten zet, hangt ervan af waar hij zit - of ik er bij kan. En hoeveel tijd ik heb.

Zo mogelijk vang ik de spin, maakt niet uit waarin. Dan naar buiten brengen, naar de andere kant van de tuin, en daar laten lopen.

Kleinere spinnen vang ik soms in twee handen. Maar da's moeilijk. Ik pak ze ook wel eens aan hun draad, en loop dan heel voorzichtig met mijn spin-aan-een-touwtje naar buiten.

Als de spin in de buurt van een deur of raam is, jaag ik hem wel eens naar buiten. Mag hij dus zelf lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit huis zetten, gewoon met de hand of met een theekopje...

Maar het zijn nuttige diertjes hoor...

De meesten doen geen vlieg kwaad, of juist weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleintjes laat ik gewoon lopen, grote pak ik voorzichtig op met een doek of ik vang ze in een glas en zet ze buiten. Alles behalve opzuigen of doodmeppen in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, het enige dier waar ik bang voor ben. Meestal roep ik er iemand anders bij, desnoods de buren! Soms zijn hier wel eens van die spinnen die je hoort lopen, dan wordt ik helemaal misselijk/bang/gek!
Soms roep ik mijn hond, maar het enige wat hij doet is ze uitdagen als ze groot genoeg zijn om voor hem te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf waar ze zitten en welk formaat ze zijn.
Die grote harige jongens zet ik altijd buiten.
De kleinere laat ik meestal zitten, vooral als ze op zolder ergens zitten waar ik niet bij kan.
Spinnen die op de slaapkamer zitten zet ik altijd buiten, ongeacht het formaat, want ik vind het een onprettig idee dat ze 's nachts over me heen lopen, of m'n oor in of zo...

Ik vind het fantastische beestjes, vooral om hun weefkunsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kleine laat ik zitten tot ik met de stofzuiger in de buurt ben, maar die grote met vette poten, die pak ik met een stuk keukenrol en gaan de vuilnisbak in. Buiten mogen ze wat mij betreft doen wat ze willen, maar ze moeten wel uit mijn huis blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal het volgende gillen: "Maaa-aam, er zit een spin".
Helaas zijn ze zo'n zes maanden per jaar foetsie en ja, dan kan ik gillen wat ik wil.

Goed, het hangt er vanaf wat voor een soort spin. Het soort hooiwagen-spin (hoge, lange poten, heel klein lijfje), mag blijven zitten. Al het overige heeft een kans van 99% op sterven. Sorry, maar ik ga die krengen dus echt niet vangen om ze buiten te zetten... stel je voor zeg, ze hebben 8 poten, dat zijn er vier meer dan ik heb. Over oneerlijk verdeeld gesproken.
Vorige week liep er nog zo'n monster over de vloer. Dik lijf, harige poten....
Ik zoek dan rustig een geschikt boek (dik, zwaar en bij voorkeur van de bibliotheek). Die mik ik van een afstandje op het monster. Vervolgens ga ik een minuut ofzo op het boek staan dansen.
Het boek blijft vervolgens een nachtje liggen. De volgende morgen til ik het boek dan op, hobbel er mee naar buiten, schraap de resten eraf, poets het boek weer schoon en loop opgelucht het huis weer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Portugal laten ze die zitten, dat schijnt geluk te brengen. Ik laat de kleintjes ook zitten, die kunnen zich wel voeden aan kleine vliegjes en muggen maar de grote zet ik buiten. Glas eroverheen, papiertje eronder en lekker de wijde wereld in. Zou `m nooit kwaad doen. Een spin is de beste vliegenvanger en tegelijkertijd anti-mugspray die er is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KLeintjes laat ik gewoon lopen, maar grote spinnen gaan de deur uit. Gewoon vangen met een glas en een stukje karton, en je kan hem rustig buiten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een glas (dan blijf ik hem zien) en een dun kartonnen of dik papiertje. Ik zet het glas boven op hem en schuif het papier/karton eronder zodat ie niet uit het glas kan. Dan breng ik hem weg en gooi hem vanaf de bovenverdieping naar beneden.
(Als ik het zo doe dan zijn het wel van die duidelijk zichtbare met lange gebogen stelten.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af, kleintjes tot middelgrote (hooiwagens) laat ik zitten of zet ik buiten (afhankelijk van de plaats). Dikke, harige spinnen wil ik absoluut weg, als ze in mijn bad zitten, sproei ik ze weg... Van hen heb ik schrik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat hem lekker lopen of pak hem op en noem hem: Ieniemienie (dat deed ik vroeger met elke spin op de camping ; )) Spinnen horen gewoon thuis in een huis en ze zijn zeker niet vies/eng/gevaarlijk.