hoe kan men zilveren vazen en schalen na het poetsen beschermen tegen zwart worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Niet ; of je moet ze ergesn helemaal luchtdicht bewaren. Zwart worden is namelijk een oxydatieproces van eht zilver (roesten) dat een verbinding aangaat met de zuurstof in de lucht. Het wordt wel erger als je er veel met je vingers aan zit trouwens.
Inpakken in vloeipapier en in een donkere kast zetten voorkomt het zo lang mogelijk, maar op een gegeven moment zul je, gebruikt of niet gebruikt, toch weer moeten poetsen. Wil je de voorwerpen voor de sier uitstallen, dat zul je dat zelfs met een zekere regelmaat moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop een van de beste haarlakken (mag de naam misschien niet noemen) en ga van een afstand van ongeveer 50cm dat er opspuiten. Het kan dan maanden goed blijven.