Is het niet mogelijk, om verwarmde fietsbanden te maken?

Dus fietsbanden die dan bijvoorbeeld door middel van een dynamo warm worden, zodat het sneeuw een beetje smelt als je erop fiets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sneeuw smelt bij je voorband en met je achterband glij over het net ontstane ijs uit...

Het beste antwoord

Het zal zeker mogelijk zijn, alleen heeft het geen nut. Je bent alweer een paar meter verder, voordat de sneeuw onder je banden gesmolten is. Je zou dan eerder moeten denken aan een soort van verstraler bij je koplamp die al meters vooruit een allesverzengende hitte verspreidt en zo dus sneeuw en ijs doet smelten. Maar voor planten, dieren en mensen dus erg gevaarlijk, he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die koplamp idee van jou is wel baas man heb je ook direct een zelfverdediging middel voor als je in je eentje in de avond fietst xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jah! +++

Andere antwoorden (2)

Dan zouden de banden wel heel warm moeten zijn wil het snel effect hebben. (je fiets natuurlijk door, dus het moet in een fractie van een seconde smelten)

Ik denk dat een soort spikes een betere oplossing zou zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
die bestaan overigens ook hoor, fietsbanden met spikes.
Er zijn ook winterbanden voor meer grip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spikes dacht ik ook al aan, maar dan fiets je zo hobbelig
Cryofiel
13 jaar geleden
Niet als die spikes een stukje wegzakken in de sneeuw. En ook niet als je voldoende spikes per cm² hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke :), dan weet ik dat ook weer :P
Dit lijkt mij moeilijk realiseerbaar. En mocht het te realiseren zijn zou je zo op je snufferd gaan doordat de sneeuw een beetje smelt en dus spekglad wordt.