Wat is: kabuntjestouw, fiepsternellen, schravelen?

Ik ken deze woorden uit mijn jeugd in Limburg (jaren 60) maar ken ze alleen mondeling. Bestaan ze echt en wat betekenen ze precies. Mijn herinnering: kabuntjestouw = vliegertouw, fiepsternellen = in elkaar prutsen, schravelen = onrustig heen en weer bewegen op je stoel. Wie o wie helpt mij verder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Sjraevelen is een soort van ploeteren zonder echt tot iets nuttigs te komen, een beetje zitten plukken en hannesen, heel lang met iets bezig zijn zonder duidelijk resultaat. Oude mensen sjraevelen vaak, stonede mensen, en mensen die een Ikea-stapelbed in elkaar proberen te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schravelen ken ik inderdaad als moeilijk voortbewegen. De andere woorden ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahah!
adriana
13 jaar geleden
Eenbeetje hannesen is sjraevelen en fiespernullen is wat zitten prutsen het andere woord ken ik ook niet , mooi he dat limburgs!