waarom zijn sommige bevolkingsgroepen klein

klein kwa lichaamslengte

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het kan zijn dat bevolkingsgroepen niet groot wíllen zijn, omdat ze bijvoorbeeld al niet genoeg voedsel hebben voor een kleine groep. Grote groepen zijn niet altijd handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een bevolkingsgroep bestaat uit een aantal mensen met een bepaald kenmerk.
Je kunt er bijv. eentje samenstellen van mensen met tien tenen. Dat wordt een kleine bevolkingsgroep.

Toegevoegd op 31-05-2009 19:08:38
Oei, ik bedoelde 12 tenen :))
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een miljard of zes?
AWM
14 jaar geleden
Zat een klein, maar fataal foutje in mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft niet, kan de beste overkomen.
Net voordat er een bevolkingsgroep uitsterft is er nog maar één lid van die groep over...

Ze ontstaan en ze verdwijnen... zo is dat gewoon... Zo zijn er ook families die uitsterven... Waar zijn de neanderthalers gebleven?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bevolkingsgroepen groeien op 2 manieren: 1. Voortplanting, 2. mensen sluiten zich erbij aan.
Als dat veel gebeurt groeit een bevolkings groep, dus als dat niet veel gebeurd blijven ze klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige bevolkingsgroepen zijn klein omdat de leden niet groter gegroeid zijn..
een van die bevolkingsgroepen heeft zelfs een belangenvereniging: BelangenVerenigingKleineMensen...

Naar schatting zijn er 3000 tot 3500 kleine mensen in Nederland.

de doelgroep:
* kleine mensen van wie de lichaamslengte op volwassen leeftijd beneden de 1m55 ligt
* kinderen die de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt hebben en naar verwachting klein blijven, en hun ouders
en hun doelen:
* behartigen van de gemeenschappelijke en individuele belangen van personen die voldoen aan de eisen die voor het lidmaatschap worden gesteld (deze belangenbehartiging geschiedt in de ruimste zin van het woord en op algemene basis)
* onderhouden van contacten met overheidsinstanties en alle overige instellingen, bedrijven en personen welke dienstig zijn
* aantrekken van c.q. verzoeken om medewerking van terzake kundige personen
* onderhouden van contacten met soortgelijke instellingen in het buitenland