Wat is kippevel?

Ok, de huid van een kip. Maar ik krijg het te pas en te onpas, maar als ik erover nadenk, heb ik geen idee hoe het komt dat mijn huid ineens zo bobbelig wordt. Hoe komt dat, wat gebeurt er precies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Het beste antwoord

Kippenvel treedt op bij het voelen van koude of bij bepaalde emoties, zoals angst of diep ontzag. Deze emoties dragen ook bij aan kippenvel bij het beluisteren van indrukwekkende muziek.

Het wordt veroorzaakt door kleine spiertjes die samentrekken, waardoor de haren rechtop gaan staan. Deze samentrekking wordt veroorzaakt door het autonoom zenuwstelsel, waardoor kippenvel niet kan worden onderdrukt.

De reactie vindt vooral plaats op plaatsen met veel lichaamshaar, zoals de borst, de benen en de onderarmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom heeft een kip dan altijd kippevel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja goeie vraag!

Andere antwoorden (3)

Als je het koud krijgt, krijg je dus kippevel.
je porien op je huid gaan dan sluiten, en zwellen dus op. dis gebeurt zodat je het niet te koud krijgt.

ik weet het niet precies hoor.;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kippenvel zijn microcontracties van microspiertjes rondom de haarzakjes... Bij intense ervaringen en bij grote koude en warmteverschillen treedt dat op...
Als je het vaak krijgt laat mij zien dat je in staat bent om intense gevoelens tot te laten in je lichaam... dat je heel gevoelig bent... I like it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor vrouwen is dat een evolutionair overblijfsel van je lichaam om te laten zien dat je klaar bent om je voort te planten.