Je zoon van 15 vraag of hij een bacotje mag drinken ja of nee

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij vraag het wel.
En dat is al heel wat

Het beste antwoord

Ha, die Derkbosch;

Mijn zoon is vorig jaar zestien geworden en we hebben voor die tijd uitvoerig met hem over alcohol gehad. Vanaf ongeveer zijn veertiende mocht hij bij bijzondere gelegenheden thuis als verjaardagen of feestdagen wel eens een sneeuwwitje drinken, maar 'echte' alcohol hebben we mee gewacht tot zijn zestiende. En dan nog alleen een biertje zo af en toe. Dit om de situatie voor hem helder te houden; als er in huis andere dingen mogen dan buiten de deur wordt het er niet simpeler op. Gevolg is nu dat hij enkel op feestjes een paar biertjes drinkt en een enkele keer eentje thuis, in het weekeinde. Ik stel geen limieten als hij uitgaat, want dat kun je toch niet controleren. De afspraak is dat hij zoveel mag drinken als waar hij mee durft thuis te komen en dat gaat nog steeds goed. Mixdrankjes vind ik zelf niet zo'n goed plan, want daar houd je volgens mij wat moeilijker zicht op. En dan zeker niet voor zijn zestiende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee...

Of wou je ook nog weten waarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat met alcohol? Dan absoluut nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, onder de 16 mag een jongere geen alcohol drinken, volgens de wet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En onder de 18 mag hij/zij geen eens alcohol drinken met het alcohol percentage van Bacardi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk! Weer wat geleerd! Dat wist ik nou net weer niet. (Of ik was het weer vergeten, dat kan ook.)
Nee, niet toestaan.

Als het thuis al geaccepteerd wordt dat hij drinkt, zal hij minder in staat zijn om zijn grenzen te bepalen.

Het maakt dat toch niet echt meer uit of hij stront lazarus thuis komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dan wen je aan dat drinken normaal is. En trouwens.. Bacardi cola.. daar zit een hoog percentage alchohol in..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog geen kinderen, maar als ik ze krijg dan spreek ik met ze af dat ze pas mogen drinken als ze 16 zijn. Het liefst als ze pas 18 zijn...maar ik denk dat ze dan wel heel moeilijk gaan doen erover..

Toegevoegd op 31-05-2009 14:03:59
Ohw ja en dan ligt het ook nog eens aan wat voor drank, voorbeeld Goldstrike ofzo mogelijk ze ook niet van mij drinken als ze 16 zijn..want het heeft een alcoholpercentage van 50%...maar een breezertje ofzo wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je 't beter zoveel mogelijk kunt ontmoedigen.
Nee, maar het is al heel wat dat hij het vraagt.
Waarschijnlijk zit hij er dan zelf ook mee en wil niet onderdoen voor vrienden,maar wel zijn mening kunnen onderbouwen waarom hij het wel/niet wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef hem dan een biertje, anders gaat het de verkeerde kant op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen alcohol tot hij is uitgegroeid ...