Pinksteren: de uitstorting van de Heilige Geest.Wie voelt die Geest werken inzijn of haar leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Maar de vrucht van de Geest is
liefde, vreugde, vrede, lankmoedigheid,
vriendelijkheid, goedheid, betrouwbaarheid,
zachtmoedigheid, zelfbeheersing;
tegen dergelijke dingen is geen wet.
De tegenhanger is ontucht,zedeloosheid,losbandiheid,afgoderij (denk aan alle afgietsels die mensen tegen woordig in hun tuin en kamer hebben staan) VERDER TWEESPALT ,JALOZIE GEKONKEL GERUZIE ,AFGUNST ENZ ENZ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De heilige geest is de waarheid...
De vader is het geheel, het universum, de zoon is de persoon die in het universum leeft, de ervaring is de heilige geest, de waarheid is de heilige geest, het bewustzijn is de heilige geest...

I am that... De vader, de zoon en de heilige geest... I am that...

de heilige drie-eenheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat schrijf je nou?
Ben jij dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad, maar jij niet alleen, met mij nog veeeeeele anderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt Prana... = de perpetuele levensbron...
AWM
14 jaar geleden
Nou, ik ben het in elk geval niet :)
De Heilige Geest heb ik nooit gevoeld. Ik snap trouwens niet hoe de Christenen een verschil kunnen maken tussen de Heilige Geest en het occulte. Het occulte is immers duivels en verboden. Zijn ze aardig verkeerd bezig met die Heilige Geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een geloof kunt voelen (als je de Geest kunt voelen) is 't dan nog wel een geloof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goede vraag. Wat voelen ze eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel nattigheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-]
De heilige Geest, goddelijke energie, ultieme liefde.
Ik voel het niet alleen, ik werk ermee en laat het voor mij en mijn clienten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik voel geen heilige geest,heb ik trouwens helemaal geen tijd voor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De geest krijgen": een uitdrukking die in mijn familie wel gebezigd wordt. Soms krijg ik de geest. Dan heb ik het gevoel dat ik alles aan kan, zit vol energie en onderneem dingen waarvan in niet had gedacht dat ik ze zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel niets en zeer zeker geen heilige geest...

Voor mij persoonlijk is pinksteren net zo onzinnig als pasen en kerst. Maar ieder zijn/haar eigen geloofsovertuiging en daar toon ik dan wel weer enig respect voor. Ik zal een Christen niet afkraken op het feit dat deze dagen niets voor mij betekenen...