een vriendin waarmee je 2 jaar lang heel close bevriend bent geweest wil niets meer met je te maken hebben, wat te doen?

ik had een vriendin. we waren echt hele close vriendinnen, maar ze zegt dat ze zich aan me ergert en na wat roddels uit de omgeving.. zoals gaan met haar ex, haar uitgescholden tegen over mijn vriendinnen, achter haar rug om dus en dat soort dingetjes.. wil ze nu dus echt niets meer met me te maken hebben.. ze negeert me als ik iets tegen haar zeg en maakt af en toe maakt ze een hele gemene opmerking.. Het is, volgens mij, echt geen optie om met haar te praten, want ze doet heel respectloos; ze doet alsof ik niets waard ben en geen rechten heb. Ik wil heel graag dat we weer normaal tegen elkaar doen en misschien ooit weer vriendinnen kunnen worden, maar k weet echt niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.. dus, wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

door haar op een of andere manier je excuus te maken
dit kan doormiddel van een telefoontje ,sms,e mail,tweet,
en het ook oprecht te menen en haar niet meer uit te schelden of haar in de zeik te zetten
veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur haar een brief of e-mail waarin je uitlegt dat je er heel veel last van hebt en het graag met haar wil uitpraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat een ''hand geschreven brief'' op dit moment het besgte is. Hiermee laat jij zien dat je er de moeite voor neemt om in de pen te klimmen, en het daarmee ook echt zal menen. Geef de dingen waarvan je weet dat je fout zat, ook gewoon toe, en draai daar niet omheen. Maar vertel haar ook dat je (als vrienden) om haar geeft en haar niet kwijt wil.
Veel succes en sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan uit je vraag niet opmaken of de omgeving over jou heeft geroddeld tegen jouw vriendin, of dat jij tegen de omgeving over haar geroddeld hebt.
Inallebei de gevallen kun je haar schrijven/bellen om het uit te leggen.
In allebei de gevallen is het moeilijk om weer vertrouwd te worden, maar in het 2de geval het moeilijkste.
In dat laatste geval, zul je nieuwe vrienden moeten zoeken ben ik bang. Hoop dat je er dan iig wat van geleerd hebt, wat je in volgende vriendschappen kunt gebruiken
anneliez
13 jaar geleden
je vriendin klinkt of ze echt vreselijk boos is op je.
Ik zou voorstellen: een heel kort briefje (anders loop je het risico dat ze het niet uitleest). Waarin je zegt dat het niet je bedoeling was haar zo te kwetsen, dat je je niet realiseerde dat jouw gedrag dat effect op haar had. EN dat JIJ het heel jammer vind dat jullie nu geen contact meer hebben maar dat jij haar wensen nu respecteert.
Dat je haar met rust laat omdat ZIJ dat wil (zodat zij niet denkt dat jij haar niet meer wilt zien)

En dat zul je dan ook een tijdje moeten doen en dan over een tijd kun je evt voorzichtig polsen of er toch weer contact mogelijk is.

Dat is denk ik effectiever dan haar continu "lastig"vallen (sorry voor de nare term maar zo ervaart zij het denk ik nu). Voordeel van wat afstand nemen is dat zij ook de kans krijgt de "leuke dingen" die jullie hadden te gaan missen als haar boosheid wat zakt.

sterkte!!