Allerdaagse dingen die toch niet zo allerdaags zijn?

Lastig om mijn vraag precies te beschrijven maar daar gaan we:

Kennen jullie dingen die doodnormaal zijn maar eigenlijk niet zo normaal zijn?

Wat ik bedoel:

Neem maanzaad, is afkomstig van een "slaapbol" afkomstig (bloem), van het neefje (klaproos) worden de zaden gebruikt voor zoete gerechten maar deze behoren allebei tot de familie van papavers (en daar wordt dus ook Opium van gemaakt)

Of Cola dan: werd volgens de verhalen vroeger gemaakt met coca bladen (oeps cocaine bron?)

Henneptouw wordt veel gebruikt in de scheepvaart en bouw. Of hennepcanvas was vroeger HET materiaal voor zeilen. Dan heb je natuurlijk nog de "biologische" producten: Hennepbier (Duitsland), Hennepmeel (van de zaden: gluten vervanger) en hennepolie (olie voor koude gerechten - net zoals sommige olijfolien). Maar we weten denk ik wel allemaal wat er nog meer met hennep gedaan kan worden....

Weten jullie nog meer van zulke producten die een "duistere kant" hebben?

TOEVOEGING:

IK BEN NIET OPZOEK NAAR MANIEREN OM STONED TE WORDEN !!!!

ik ben opzoek naar dingen met een dubieus bijproduct of een bijproduct zijn van een dubieuze product zijn. Dus niet wat je met welke dingen kan doen....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ik heb me laten vertellen dat hele supermarkten leeggeroofd werden/worden van hun Paradontax (kruidentandpasta). Ik heb geen idee hoe ze het doen, maar het schijnt dat veel mensen het opsnuiven en daarmee een soort van trip krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik toch wel een beetje een bizarre wending vind van de laatste tijd is dat er mensen zijn die slakkenslijm op hun gezicht smeren. Zo`n potje schijnt nog vrij prijzig te zijn ook! Ik vind `t maar een raar idee en zou het zelf niet zo snel doen. Het woord alleen al' slakkenslijm.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Nootmuskaat ga je high.... Bron boek: Uit je bol...
En je krijgt er wel koppijn van, maar dat mag de pret niet drukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit je plaat met nootmuskaat :)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ik ooit geprobeerd, bijna een heel potje op, super smerig maar voor de rest weinig gemerkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar staat wel in dat boek: Uit je bol...
ik heb veel betere middelen...
Afval en mest, ze worden gebruikt als nuttige grondstof bij andere productie- processen.

Hout en de eindeloze mogelijkheden ervan als meubilair, papier, vloeren, kozijnen, dakconstructies en zelfs brandstof!

Koolzaad vind ik persoonlijk 1 van de meest intrigerende: Van koolzaadolie kan biodiesel gemaakt worden. Daarnaast kan het ook in pure vorm of vermengd met dieselolie in (aangepaste) dieselmotoren gebruikt worden. De vezels die na persing overblijven zijn gewild als krachtvoer voor het vee. Koolzaad wordt gebruikt voor het bestrijden van slakken. Tevens is het erg belangrijk voor de voedsel- farmaceutische en cosmetische industrie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rook maar eens een kretek, een Indonesische sigaret met kruidnagel.... ga je lekker uit je bol....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom rookte je ze dan?
gas patronen die vaak in "proffesionele" slagroom bussen zitten. dat gas schijn je weer te kunnen snuiven en daar word je ook weer high van.

brillendoekjes waar je ook weer een flinke snuif van kan nemen