hallo ik ben een vrouw van 19 jaar en heb nog al veel stress en hyperventileer heel vaal en kan al 4a5dagen geen hap door me keel krijgen lukt me niet

heb ik nu een eetstorenis ik wil het zelf niet zien dat ik een probleem heb ik weet niet wat ik moet doen ben echt boos op me zelf dat dit gebeurt!

heeft iemand idee om me tehelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ten eerste: doe wat rustiger aan. Neem een kopje thee of koffie, ga eens lekker zitten en denk op je gemak na over wat je nu precies allemaal doet in je leven, en welke dingen daarvan je gestrest maken.

Het heeft geen zin om te ontkennen dat je een probleem hebt, daar heb je alleen jezelf maar mee. Accepteren is de eerste stap naar de oplossing.
Je accepteert dus dat bepaalde dingen in je leven je gestrest maken. Daar zit 'm namelijk het probleem.

Als jij gaat hyperventileren van de stress en helemaal in paniek raakt omdat je niet meer goed kunt eten, is het niet verstandig om hiermee rond te lopen.

Je leeft maar één keer op deze aarde, dus je kunt het maar beter goed naar je zin hebben. Stress en paniek maken de zaken er niet prettiger op, dat ben je met me eens toch?

Nou, als we het daarover eens zijn, lijkt het me duidelijk dat je er dus iets aan wilt veranderen.
Dat kun je op verschillende manieren doen, maar laten we beginnen met de makkelijkste manier: opschrijven waar je gestrest van wordt.
Gewoon heel eenvoudig een lijstje maken, zonder details. Vervolgens ga je nadenken over dat lijstje. Zijn die dingen waar je gestrest van wordt eigenlijk wel nuttig om te doen? En wat maakt je dan precies zo gestrest.

Ook dat ga je rustig opschrijven, zonder in paniek te raken en zonder te ontkennen dat er iets aan de hand is. Als je voor jezelf precies weet wat er mis is, ga je bedenken of je er zelf iets aan kunt veranderen. En lukt dat niet, dan breng je gewoon een bezoekje aan de huisarts en vraag je of hij misschien een therapeut voor je weet.

Daar is niets raars aan. Er zijn ontzettend veel mensen die bij een psycholoog zijn om de boel weer een beetje op de rails te krijgen. En hé, dat is altijd nog beter dan zo erg in paniek zijn dat je niet meer kunt eten, toch?

Heel veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Erover praten met een goede vriendin kan helpen. Ook zoeken naar de reden van je stress. En als het echt erg wordt met je hyperventilatie een dokter raadplegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je eens richten op de buitenwereld en let minder op jezelf.
Heb je niemand waar je iets voor kunt doen?
Is er een diploma dat je moet halen?
Gewoon op tijd naar je werk en s avonds sporten?

Dan zal het wel overgaan.

Ik vind het symptomen die horen bij aanstelleritis. (Aandacht vragen om niets).

Als je een serieus antwoord wilt op een serieuze vraag (die hier mogelijk onder ligt), dan moet je daarmee komen.
Dus: waar is die stress een gevolg van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulp zoeken of de oorzaak van je stress aanpakken.
Jong en dan al zoveel stress wat is de oorzaak van je stress. Niet het eten denk ik maar een diepere grond is hier de oorzaak van.
ronron1212