is een bloedtransfusie schadelijk?

Het lijkt mij dat er te gauw een bloedtransfusie wordt gegeven, je krijgt dan ook denke ik het vuil van een ander binnen, Ik ben geheel vegetariër, het bloed van een vleeseter is anders. Ik ben daarom een bloed weigeraar

en toch gaat het vaak mis met het filteren van bloed
ook om gewetens bezwaren ben ik bloed weigeraar.

ik sterf! voor mijn principes
er zijn middelen! Er worden gouw pillen bloed gegeven het is handel, net als de organen, mensen kunnen vaak niet nadenken, geloven te gauw de medici

Je ga at dood hoe dan ook, als het bloed schoon zal zijn dan zoude veel ziektes ook kunnen genezen, een ziekte virus kanker is het eerst in het bloed te zien, ik neem geen bloed, ik zal zeker mijn kaartje dragen bloed weigeraar

Als het om een kind gaat, dan moet het, totdat het zelf kan beslissen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Je stelt een vraag en geeft daarna al het antwoord. Jouw antwoord dan, in al haar beperkte blik.

Ik zal hier toch antwoorden, niet voor jou, want jij wekt de indruk dat je je keuze al volledig hebt bepaald, en dat je nu oogkleppen opzet voor al wat anders is. Maar wel voor andere lezertjes, die wellicht worden misleid door jouw stellingen.

Bloed van vleeseters is NIET anders dan bloed van vegetariërs. Het lichaam zorgt daar zelf wel voor. Het lichaam haalt namelijk uit de voeding precies die stoffen die het nodig heeft om (onder andere) je bloed de juiste samenstelling te geven.

Het gaat NIET vaak mis met het filteren van bloed. Ja, zo heel af en toe wordt er een fout gemaakt. Daar wordt dan meteen iets aan gedaan. Vind je die kleine kans dat er eens een fout wordt gemaakt, zo erg, dat je bloed weigert? Dan zou ik zeggen: wees consequent. Drink geen kraanwater meer, want ook dat wordt gefilterd, en ook daarbij wordt zo heel af en toe een fout gemaakt. Drink ook geen flessenwater meer, want daarvoor geldt hetzelfde verhaal. Drink geen melk meer, geen vruchtensappen, niets - bij elk product wordt wel eens een fout gemaakt.

En eet geen groente meer. Ook daarbij worden fouten gemaakt. Het is wel eens gebeurd dat biologische en niet-biologische groenten ergens tijdens het transport werden verwisseld. Het is ook wel eens gebeurd dat groenten door een fout werden vervoerd in een besmette vrachtwagen. Aan jouw toelichting te zien, is dat voor jou voldoende reden om alle groenten te weigeren.

Tenzij je nu meteen toegeeft dat je volkomen inconsequent bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bloed voor bloedtransfusie wordt eerst uitvoerig getest op schadelijke stoffen zoals ziektes en dergelijke, je hoeft je nergens zorgen om te maken. Dat bloed van een normaal etende anders is dan bloed van een vegetariër is absolute kul. Als dat de reden is waarom je een bloed weigeraar bent dan hou je jezelf erg voor de gek. Een bloedtransfusie is dus niet schadelijk en het redt veel mensen elke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weeg het af tegen de noodzaak, waarom moet je een bloedtransfusie? Als het een zaak is van leven of dood, heb je dan wel een keuze?
Ik denk het niet... Je kunt nu wel nadenken erover, maar als je ervoor staat, dan is er geen vraag meer, dat kan ik je verzekeren...
En jij bent weigeraar zeg je, dat wil ik nog wel zien op het moment van leven of dood...
Dus jij sterft liever voor je principes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een bloedtransfusie in de binnenlanden van donker Afrika in een ziekenhuis wat niet eens als zodanig herkenbaar is, zou ik ook al mijn bedenkingen hebben.

De kwaliteit van de in Nederland bij de bloedtransfusie betrokken instanties is echter bijzonder hoog. Het bloed wordt onderzocht en bewerkt tot specifieke bloedproducten: rode bloedcellen, bloedplaatjes, plasma en plasmaproducten. Tevens worden er kruisproeven gedaan. Een kruisproef is als het ware een transfusie in het klein; het bloed van de patiënt wordt met dat van de donatie vermengd. Als er in de laboratoriumbuis geen klontering optreedt kan de transfusie plaatsvinden.

Het hele leven zit vol risico's, ook als ik zo de deur uitga voor een boodschap in de supermarkt. Als je alles wil uitsluiten, hoe leef je dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EN zelfs bij een transfusie in donker Afrika zou ik het doen als dat mijn enige redding zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer dit een laatste redding is jazeker! Dan ga ik met mijn bedenkingen in het ziekenhuisbed liggen en een hoop schietgebedjes doen :)
Ik weet dat GEEN bloedtransfusie gevaarlijker is dan een bloedtransfusie. Ze zijn zuinig met bloed, dus ik denk dat je het nodig hebt als ze het je willen geven.
De dood is namelijk een ongeneeslijke ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De keuring is best pittig. Daarnaastw ordt je elke donatie ook nog gekeurd. Bleod wordt eerst 6 maanden bewaardt om de incubatietijd van ziektes af te wachten.

Ik moet aan een lijst voorwaarden voldoen die ik elke keer onderteken:
Denk aan, vakantie in bepaalde gebieden, sex tegen betaling, medicijnen gebruik, ziekte.

Verder wordt het bloed altijd nog onderzocht.

Ik ga elke 4 weken naar de bloedbank. En heb al meer dan 140 donaties gedaan. Ik ga er van uit dat er een aantal mensen hun voordeel met mijn donatie hebben kunnen doen. Of dat een transfusie was of medicijnen aanmaak.

Het is je vrije keuze bloed te weigeren. Zoals het iedereen vrij is het te accepteren.

Ik weet alleen dat de kwaliteit in Nederland 99,99999% veilig is.

mijn principes om te sterven liggen denk ik nogal anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in Nederland zeker veilig om bloed te ontvangen.
Ze zijn ontzettend streng bij de keuring. Naast een behoorlijke waslijst aan vragen die je elke keer weer mag invullen doen ze ook nog eens een controle op ijzer gehalte en dergelijke voordat je geeft.

Ze zijn zelfs zo streng dat ik een keer werd afgekeurd omdat ik toevallig binnen een periode van 6 maanden ervoor in Afrika gezeten had, niet in het gebied waar een malaria-mug leeft en ook niet in de periode dat malaria-muggen voorkomen. Toch wilden ze niet het risico nemen. (voelt best raar als je uit het kamertje van de dokter komt nadat je gehoord hebt dat je eenmalig afgekeurd bent.. Je loopt langs de transfusiestoelen en iedereen zit je dan aan te staren, ze weten dat je afgekeurd bent en je ziet hun hersentjes dan malen... wat zou ze hebben....)

Na het geven wordt het bloed getets op verschillende, voor de ontvanger schadelijke ziekten. Het bloed dat je toegediend krijgt kan dus absoluut niet fout zijn.

Als je mazzel hebt krijg je zelfs dat mooie, kostbare (nog steeds niet blauwe) bloed van mij :)