Wat doe je als je door iemand van GV wordt lastig gevallen?

Iemand stuurde me een persoonlijk berichtje voor het laatst naar aanleiding van een vraag, maar daarna begon die persoon steeds meer vragen over mij te stellen. Heb er verder niet op geantwoord.

Ik las net een nieuw berichtje met of die persoon mijn telefoonnr kon krijgen. Mijn 'inbox' zit gewoon vol van die persoon. Wat moet ik doen, verder dan blokkeren, want die persoon heeft me niet beledigd ofzo, maar hoe verwoord ik dat ik hier niet van gediend ben, want die persoon is wel iemand die vaaaaak op de site zit, dat zie ik aan de punten.

Ik weet dat die persoon me niks kan maken, maar voel mij toch niet lekker. En ik ben graag op de site, heb wel het één en ander geleerd, die persoon verpest het nu een beetje voor me.

Ik blijf liever anoniem met deze vraag, daarom stel ik hem dan ook niet met mijn account, maar als gast..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ben ik heel benieuwd wie het is! Vertel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je probleem niet. Als je hem/haar blokkeert heb je er toch geen last van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, als je hem blokkeerd, dan zouden er geen berichtjes van hem/haar meer in je inbox moeten belanden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is het?! Kunnen we lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat...dat het soort van een bekender GV-er is..dus ik denk dat de persoon bedoeld dat de persoon bang is dat hij/zij lullige antwoorden gaat geven op haar vragen of duimpjes naar beneden op haar reactie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de persoon een man is bedoel ik 'zijn'...

Antwoorden (14)

Ik denk dat je door deze vraag te stellen het aan degene wel duidelijk hebt gemaakt.... En anders, wat let je om een nieuw profiel aan te maken? Het mooie van internet is dat het anoniem is. Iemand die zich zo kan hechten aan een onbekend iemand vindt wel iemand anders. Maar ik heb met je te doen, het is erg vervelend. Gewoon een nieuw profiel aanmaken (als deze vraag niet werkt...er zullen eerst een reeks mailtjes komen met "je bedoelt mij toch niet??", maar daarna zal het wel duidelijk zijn lijkt me)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt hem/haar toch vriendelijk doch dringend vragen hier mee te stoppen, daar is toch niets verkeerds aan.
Mocht die persoon hier niet op reageren kun je hem/haar gewoon blokken, dan heb je helemaal geen pm's meer van hem/haar.
Sorry, misschien wals ik een beetje over je probleem heen, maar ik zie het niet.

Toegevoegd op 28-05-2009 07:16:53
Misschien is ie wel verliefd op je :-)
Dan weet je zeker dat het niet om je uiterlijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is kun je de desbetreffende persoon gewoon blokkeren...

Zo gauw je op de naam klikt en dan op de optie blokkeren dan heb je geen last meer van vervelende e-mails...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek het uit, of meld het aan Ilse-media... En vraag daar wat het beste gedaan kan worden...

Maar los het op...
Veel succes...

En blijf erbij please...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je stuurt een mailtje terug waarom iemand je lastig valt. Misschien is de persoon alleen geintreseerd in jouw en weet hij/zij geeneens dat het een probleem is. Anders blokken en/of contact opnemen met de mods.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt hem via een PM heel heel duidelijk dat je er niet van gediend bent en dat je zijn intresse eng vind. Als hij/zij er mee door blijft gaat dit melden aan de moderators. Geef nooit maar dan ook nooit persoonlijke gegevens (voor zover je ze niet al gegeven hebt).

Mocht de persoon in kwestie je onder andere accounts gaan lastig vallen en de moderators kunnen het niet bijhouden... vraag dan aan de moderators of een IP block mogelijk is (wat voor account hij/zij dan ook aanmaakt: vanaf zijn vaste PC('s) zal hij niet meer op GV komen).

En anders nagel je hem/haar publiek aan de schandpaal door een zelfde soort vraag als deze te stellen als deze maar dan met zijn accountnaam (of namen) erbij.
Een beetje GeenStijlStijl

Maar ik denk dat deze vraag al genoeg is om hem af te schrijven.

Hou ook een beetje in de gaten of je eigen echte accountnaam nu niet veel vuldig gebruikt gaat worden of dat er veel (meer als normaal) reacties op je antwoorden/vragen gaan komen.

Iemand met een mogelijk obsessie kan heel snel van "enge" intresse overslaan naar digitaal zwartmaken / stalken.

PM anders als je wilt zijn account naam naar mijn mail box. Dan weet ik jou naam en zijn naam. Ik zit hier vaak en kan ik het ook in de gaten houden. Als er dan gesodemieter komt dan weten er meer mensen met naam en bijnaam vanaf. Dit hoeft trouwens niet perse naar mij maar stuur het naar personen hier die je min of meer vertrouwd (buiten de moderators om, om de neutraliteit van de moderators niet in het geding te brengen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat je het het beste bij de moderators kunt aankaarten (Ilse Media). Bij 'stalking' wordt over het algemeen de voortdurende aandacht of aanwezigheid als bedreigend ervaren, er zijn dan ook geen beledigingen.

Wellicht leest die persoon dit bericht ook en dan moet het toch duidelijk zijn dacht ik? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er meer dan 1 of 2 personen hier deze instelling hebben om mensen die gewoon elkaar aan het helpen zijn lastig te vallen.

Een mogelijke tekst zou zijn:
'Hallo ....,

Je hebt nu een aantal maal om informatie over mij gevraagd. Ik ben hier echter niet van gediend en voel me hier ook enigzins ongemakkelijk onder. Ik verzoek je daarom mij niet meer persoonlijk te benaderen. Ik zou dit erg fijn vinden.

Vriendelijke groet,

.....'

Het is belangrijk dat de andere persoon je niet meer lastig valt (want ik zie persoonlijk de acties als lastigvallen). De moderators hebben hier ernstige mogelijkheden voor, maar het prettigste is als het eerst via normale communicatie kan worden opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien denkt die persoon dat die je ergens van kent maar inderdaad stuur gewoon een berichtje terug en verzoek hem/haar om hiermee te stoppen of maak een nieuw account aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens -1
Sorry dat ik het zo omschrijf, maar sommige mensen hebben echt een megaplaat voor hun kop. Wanneer je de mails niet beantwoord, moet dit voor de gemiddelde mens m.i. voldoende zijn om te begrijpen dat je hier niet van gediend bent? Dat jij je er niet lekker bij voelt en zelfs een ander account aanmaakt om deze vraag te stellen, vind ik persoonlijk ernstig en erg triest. Werkt een zachte aanpak niet, dan maar een harde in de vorm van een stevige mail terug of inschakelen van mods. Het moet toch niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit beschouw ik als stalking, en dat is gewoon verboden. Je kunt om er zeker van te zijn dat diegene begrijpt waar hij mee bezig is één keer een mail sturen waarin je zegt dat hij moet ophouden je lastig te vallen (als je dit niet al hebt gedaan). Daarna bij de eerstvolgende PM melding aan de moderators. Dat die persoon je niet heeft beledigd, doet er niet toe, stalking is wat mij betreft erger dan een losse belediging.

En meld het alsjeblieft echt aan de moderatoren, die moeten ervan op de hoogte zijn als iemand hier dit soort gedrag vertoont. Anders kunnen ze er namelijk niets aan doen, en wie weet hoeveel mensen er nog meer (zullen) worden gestalkt door deze figuur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pff lekkerdan. wat je met die persoon aan moet geen idee maar ook gv heeft wel een hogere macht.
ik denk dat ik weet wie je bent. maar de gene die je stalkt is nu wel gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Contact opnemen met de moderator.
Hij of zij moet de juiste actie ondernemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry ik zie deze vraag nu pas. Je hebt de optie als je op het bericht je drukt om de desbetreffende persoon te blokkeren. Ook heb je de mogelijkheid om er melding van misbruik van te maken. Ik raad aan de desbetreffende persoon te blokkeren en er bij ons melding van te maken. Sorry voor de vervelende situatie en succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch moet je denk ik een beetje voorzichtig zijn in het meedelen dat je er niet langer van gediend bent. Ik kan dat natuurlijk niet beoordelen omdat ik de berichtjes niet gezien heb, maar voor hetzelfde geld is het helemaal niet verkeerd bedoeld en ook niet zozeer nieuwsgierig of stalking.

Ik heb ook wel eens een PBtje naar iemand gestuurd, en soms een serie van meerdere, gewoon leuk, maar dan is het ook over. Dat is echter altijd wel een raar moment ; wanneer stop je de onderlinge privediscussie en ga je over tot de orde van de dag ? Staat dat niet raar ? Ongeinteresseerd ?? Moet je nog weer één keer antwoorden, of echt aflsuiten ??

Als iemand daar moeite mee heeft, kan een goedbedoelde korte PM-wisseling wellicht uit de hand lopen en door één van de partijen als stalking worden ervaren, terwijl de ander het wellicht als een 'verplichting' ziet het 'contact' in stand te houden omdat het zo gek is om ineens af te kappen.

Maar als je het beleefd en voorzichtig brengt zal er beslist over te praten zijn.
Stopt het niet en is de inhoud inderdaad van een orde is dat je denkt 'get a life en laat me met rust, dit gaat nergens meer over', kun je beter melding maken en het aan moderatoren overlaten. Wel altijd je berichten bewaren ; ik heb ze wel eens per ongeluk weggegooid (maar dat waren dan ook zeer, zeer grove beledigingen van een professionele trol) en dan heb je geen poot meer om op te staan....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest wijze antwoord dat ik tot nu toe gelezen heb. :-) Zonder de overige antwoorders daarmee te kort te willen doen, uiteraard. +1