Als je bedoeld verpakte sigaretten.
Ruwe tabak wordt per soort samengesteld (per merk )
De tabak wordt verwerkt ( gesneden-gesaust )
Met een machine worden sigaretten gemaakt ( door middel
van lucht wordt de tabak in de sigaretten hulzen geblazen)
Er zijn al machines die 6000 sigaretten per minuut kunnen
maken.
Dan zijn er nog de inpakmachines ( vaak gekoppeld aan de
maker ) die het allemaal netjes inpakken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb het zelf 32 jaar gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vloeitje, shag en draaien maar ;)"

Toegevoegd na 10 minuten:
Maar met een machine kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt, hoe je zelf filtersigaretten maakt?

Je kan bij de supermarkt of sigarenzaak potjes/blikken kopen met tabak voor sigaretten, in verschillende smaken en merken. Ook heb je sigarettenhulzen nodig, die worden meestal verkocht in dozen van 100 of 250 stuks. Dan heb je nog een sigarettenautomaatje nodig.
Je klapt het automaatje open en plaatst een huls tegen het uiteinde. Je stopt de tabak in de daarvoor bestemde gleuf en drukt dit aan. Niet te stevig, dan wordt de sigaret te hard en zuig je je een ongeluk, niet te losjes, dan brandt je sigaret zo op in een paar hijsjes.
Dan klap je het apparaatje dicht en schuift door middel van het handvat de tabak in de huls. En tadaa! Een sigaret!

Het vergt wat oefening, tijd en investering, maar uiteindelijk ben je VEEL goedkoper uit door zelf je sigaretten te maken!

Kijk eens op de sites voor afbeeldingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoeld het stoppen van tabak in hulsen:
Je koopt een apparaatje waarmee je tabak in de hulsen kan doen.
Mijn buurmeisje deed dit, zij had een groot blik tabak voor krap 15 euro waar je zeker 150 sigaretten van kan maken.
Daar kocht ze zo'n 'klik' apparaatje bij van rond de 10 euro.
Dit kocht ze bij Primera.

Verder kan je 250 filterhulsen kopen voor 70 cent bij lidl.