kan ik mijn handtekening veranderen? zie uitleg

Ik heb een I.D. kaart , maar ik wist toen nog geen handtekening en heb ik maar een gezichtje getekend , kan ik dit nog veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Het beste antwoord

'gewoon vanaf nu een andere gebruiken het maakt niet zo veel uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb met heel veel dingen andere handtekening, vooral van vroeger, nu heb ik wel een vaste. Maar een handtekening is gewoon puur een bewijs dat jij het getekend hebt. Ze zullen het niet gaan vergelijken met andere papieren waar jij je handtekening op gezet hebt. Opzich is het dan wel weer handig als je bij bijvoorbeeld een bank je handtekening zet, het wel hetzelfde houden voor het gemak, maar volgens mij is dat niet eens perse nodig.

Als jij een pakketje krijgt van tnt, en je moet een handtekening zetten dan kan je gewoon een huisje boompje beestje tekenen, maak niks uit :D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehad dat ik mijn acceptgiro terug kreeg van de bank, omdat de handtekening niet klopte, en ze daarom niet zeker wisten of ik die wel zelf getekend had. Ik wist ook niet dat ze dat in de gaten hielden. Misschien zat die acceptgiro van mij toevallig in hun steekproef.
Ik denk, dat je dan toch een nieuwe ID-kaart aan zal moeten vragen, zodat die met je 'echte' handtekening voorzien kan worden.
Ik begrijp trouwens niet, dat ze bij de uitgifte van je ID-kaart een soort van 'Smiley" als handtekening geaccepteerd hebben - misschien valt erover te praten, of dit misschien niet ook een fout is van degene die jouw 'gezichtje' accepteerde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom? Er zijn toch geen regels over wat een acceptabele handtekening is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien in Nederland niet zo uitgesproken, maar er zijn veel landen, waar je handtekening 'leesbaar' moet zijn, maw : ze moeten kunnen ontcijferen, of je handtekening ook werkelijk je naam bevat.
Bij de meeste gelegenheden zal het niet zo veel uitmaken, of je nu een andere handtekening zet, of precies dezelfde als op je id-kaart.
Bij sommige instanties, banken bijv, maakt dit wel degelijk uit.
Op deze manier wordt er namelijk gechecked of jij de persoon bent, waarvoor je je uitgeeft, (samen met nog andere manieren natuurlijk) als je handtekening dan afwijkt, kan het zijn dat je van fraude verdacht wordt.
Bij deze instanties zul je dus dezelfde handtekening moeten aanhouden zoals je die hebt gezet op je ID-kaart.

Als je dit echt niet wilt, kun je natuurlijk een nieuwe ID-kaart laten maken, want je loopt wel 5 jaar met deze kaart.
Deze kosten zijn natuurlijk wel voor je eigen rekening.