Wat is het grootste voorwerp ter wereld, bestaande uit één geheel?

Deze vraag kwam in me op. Waarom weet ik niet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Met dank aan Beestie even een toevoeging:
Het voorwerp moet volledig uit hetzelfde materiaal bestaan. Ik kan deze vraag ook nog splitsen in een natuurlijk voorwerp en een menselijk voorwerp (door mensen gemaakt). Je mag natuurlijk zelf bepalen welke je beantwoordt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag....plusje dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag inderdaad:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is een berg een voorwerp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het voorwerp moet volledig uit hetzelfde materiaal bestaan."
Dezelfde atomen of dezelfde moleculen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En moet 't een los object zijn of mag 't ergens aan vast zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag heb ik expres heel erg open gelaten. Dieper dan hetzelfde materiaal ga ik niet. Dus hetzelfde gesteente, hetzelfde metaal, hetzelfde soort kunststof vind ik allemaal goed. Op de vraag of het los of vast moet zitten.. Dat mag dus allebei.

Het beste antwoord

Door jouw toevoeging "bestaande uit één geheel" kwam ik er op dat alles opgebouwd is uit delen. Zo is een kristal niet één geheel maar opgebouwd uit moleculen, die op hun beurt weer opgebouwd zijn uit atomen die opgebouwd zijn uit protonen die uiteindelijk gevormd worden door elektronen en quarks en misschien zelfs door Higgsdeeltjes. Dus het grootste voorwerp ter wereld bestaande uit één geheel is dan gelijk aan het kleinste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

De wereld zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min? Is volgens mij een goed antwoord. +
De Chinese Muur, of is dat niet een geheel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muur bestaat voornamelijk uit steen en cement. Niet echt een geheel dus ;)
Uw vraag is nogal breed interpreteerbaar.
Wat is een geheel?
Ik zou het op iets houden dat volledig uit hetzelfde bestaat:
Uluru (Ayers Rock) een grote monoliet in centraal Australië

Toegevoegd na 5 minuten:
De watermassa van de oceanen : lijkt me ook één geheel van hetzelfde.

Toegevoegd na 24 minuten:
Vanwege mijn interesse voor geologie : hier nog een schemaatje met duidelijkheid :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is aangepast, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet flauw doen, haha, maar monoliet bestaat uit meerdere componenten... Ayers Rock
Doorgaans zijn "vuile" zandstenen, die veel andere mineralen dan kwarts, zoals veldspaten, amfibolen of pyroxenen bevatten, competenter en bieden veel weerstand tegen erosieprocessen. Zo kan het voorkomen dat oude massieven van dit gesteente boven het landschap van weggeërodeerd materiaal uitsteken. Een goed voorbeeld hiervan is Uluṟu of Ayers Rock in Australië. Het competente deel dat boven het landschap uitsteekt, bestaat uit veldspaatrijke zandstenen van Precambrische ouderdom (meer dan 600 Ma). Dus als je netjes de vraagsteller moet beantwoorden dat het voorwerp uit 1 materiaal moet bestaan, klopt jou antwoord feitelijk niet... Alles geschreven met een knipoog....;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , maar dat zal de vraagsteller niet bedoelen he ,
water bestaat ook uit componenten en uiteindelijk kan je bij alles op een atoompje en nog kleiner uitkomen.
Maar alle menselijk bouwwerken bestaan uit omgevingsvreemde stukjes ....da's een waarheid als een koe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn eruit....
De koe....das een algemeen voorwerp wat bij iedereen bekend is, en staat altijd voor waarheid..... We delen de tien punten dan he....hahaha
Water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meeste wat je tegenkomt op de aarde is water...
Dus als je water beschouwd als voorwerp...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
+ was ook mijn idee
De Knock Nevis is het grootste schip ter wereld...

Type: mammoettanker
Lengte: 458,45 m
Breedte: 68,86 m
Diepgang: 24,61 m
Tonnage: 236.710 brt
Draagvermogen: 564.763 ton
Motoren: stoomturbines: 50.000 pk
Snelheid: 13 knopen
Bemanning: 40
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de atmosfeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zwembad? Het is één geheel, maar is natuurlijk niet over de weg aangevoerd.

Toegevoegd na 19 minuten:
De deeltjesversneller van Cern in Zwitserland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik op deze site een tekening van het binnenste van de aarde zie, denk ik dat de mantel het grootste voorwerp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;) denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even goed op de tekening.
Je kan je vraag wel op 100 manieren opvatten. Enfin... wat mij te binnen schiet, is de Drie Kloven Dam, met een inhoud van 28 miljoen m³.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het helal ( niks is groter xD )
ik win xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vlaggemast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat ergens in Mexico een ondergrondse zwam bestond ('t is te zeggen met ondergrondse uitlopers) die meerdere vierkante kilometers bestrijkt.
De juiste bron vind ik jammergenoeg zo niet meteen terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde,atmosfeer inbegrepen.