Weet iemand wat het percentage mannen vs vrouwen is dat gebruik maakt van twitter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Nee, dat weet niemand, want als je gebruik maakt van twitter wordt nergens je opgave van geslacht gecontroleerd. Het valt dus niet te tellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een -1? Niemand weet het percentage, dat is het antwoord. Je zou hoogstens een grove schatting kunnen maken door een onderzoek te doen. Omdat er wereldwijd getwitterd wordt lijkt me een dergelijk onderzoek nogal onbetrouwbaar. Je zult een zeer grote en aselecte steekproef moeten nemen.
Onderzoek toont aan dat de verhouding bij Twitter is:
59% vrouwen en dus 41% mannen.
13 jaar geleden
Ik heb het laatst ergens gelezen, ik dacht dat het 60-40% was, met een meerderheid van mannen.
Ik weet echter de bron niet meer, dus het kan ook fout zijn.