Ik wel een weekendje in retraite... iemand aanbevelingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Een aanrader...

http://www.laoshan.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan waar je woont of hoe ver je ervoor wilt reizen. Vlakbij Denekamp (Overijssel) staat het Elisabeth klooster, althans ik denk dat dat zo heet, waar ik eens een weekend ben geweest. Dat was wel met een organisatie, maar heeft diepe indruk op mij gemaakt. Ik weet alleen niet of je daar ook als individu terecht kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er zelf nooit geweest, maar weet van div. mensen dat zij in retraite zijn geweest in een klooster.
Heb hieronder een stukje gekopieerd van internet:

Modern retraite in een klooster

De Fraters van Tilburg wilden hun klooster ‘Huize Steenwijk’ een nieuwe bestemming geven. Deze wijze mannen zagen toen al dat de relatie tussen werk, zingeving en spiritualiteit niet voor iedereen probleemloos zou zijn. Zo werd ZIN geboren, een klooster voor zingeving en werk. Als ook jij de balans tussen werk en leven even helemaal kwijt bent, ga dan in modern retraite. Niks knielen op koude stenen vloeren of nog voor het eerste ochtendlicht opstaan. Bij ZIN kun je verschillende retraites volgen, zoals een Zenretraite of een retraite ‘Zinvol werken en leven’. Tussen muziekmeditaties en wandelingen over het langgoed door, krijg je ontspannende massages en geniet je van een culinair bordje. Zeg nou zelf, alleen de gedachte aan een retraite tussen de rondscharrelende kippen werkt al ontspannend. En daarna kun je zelf weer zo fris als een hoentje terug naar werkbank. (AH)

ZIN
Boxtelseweg 58
5260 AC Vught
T: (073) 6588000
welkom@zininwerk.nl
www.zininwerk.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of buiten de vakanties naar een huisje op een van de waddeneilanden...........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annemieke Rodenburg geeft prachtige retraites en ook stiltedagen, in de buurt van Utrecht. Ze geeft ook retraites en stiltedagen voor jongeren. Echt heel fijn en heel bijzonder. Ze worden gegeven in een supermooi voormalig klooster.