Hoe komt het toch dat de benaming opoe verdwenen is?

het klinkt zo warm en vertrouwd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal wat leuk je antwoord,echt stom.

Het beste antwoord

ik ken een gezin waar opoe nog degelijk de aanspreektitel voor oma is. Doch inderdaad meer als koosnaampje dan als synoniem voor oma.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klinkt voor sommigen misschien 'warm en vertrouwd' voor anderen (en óók voor betrokkenen), een beetje uit de tijd.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor fietsen wordt het nog wel gebruikt!
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Alle oma's (en opa's) zijn de laatste dertig jaar enorm verjeugdigd en daar (als het opvoeren van een Solex tot een scooter) was de opoe niet tegen opgewassen.