Wat is de grootste vis die in de Maas leeft?

Ik vraag me dus af wat de grootste vis id die in de Maas rondzwemt. En natuurlijk wil ik dan weten hoe groot hij is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

De meerval is de grootste vis die in de rivieren voorkomt dus ook in de maas. Meervallen kunnen groter worden dan 2 meter. Een paar weken geleden zijn er meervallen gesignaleerd die onder boten zwommen in de haven van rotterdam die rond de twee meter waren
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De steur (Acipenser sturio) is een anadrome straalvinnige vis die een lengte van 6 meter en een gewicht van 400 kg kan bereiken. Steuren worden gemiddeld ongeveer 50 jaar oud, maar kunnen tot 100 jaar leven. Mannetjes worden geslachtsrijp na 7 tot 15 jaar en vrouwtjes van 8 tot 20 jaar. De volwassen steur komt vooral voor in ondiepe kustwateren en trekt voor de voortplanting de rivieren op.
Bronnen: