Ik wil mensen die ik via internet in het echt ontmoeten, maar mijn ouders zien er tegenop..

Heeeii, ik heb via internet best wat mensen leren kennen. Sommige die gelijk naar mijn msn vragen, zeg ik ook dat ik dat niet zo snel doe, en ze eerst wat beter wil leren kennen. Ik heb nu ook best wat op msn enzo. Sommige ken ik heel goed anderen praat ik niet zo heel veel mee. Maar er zijn er een aantal van die ik heel graag zou willen ontmoeten in RL (real life). En andersom ook. En die ken ik ook al een tijd (maanden). Maar mijn ouders willen niet dat ik daar heen ga.. dat vinden ze 'eng'. Ze hebben liever dat zij hier heen komen, maar ik wil eigenlijk gewoon naar hun toe. Hier heb ik dan ook nog steeds mijn eigen ouders erbij.. En naja ik weet niet, ik vind dat niet zo fijn.. Echt veel privacy heb ik hier ook niet. Ik zou niet gewoon alleen met die persoon kunnen zijn. Want m'n kamer is klein. En als we echt iets zouden willen doen, moeten we 5 km verderop zijn. Naja misschien geen probleem. Maar wat kan ik nou het beste doen?? Advies?

Toegevoegd na 1 dag:
1 van die beste vrienden heeft ook met een meisje (die ik ook op msn heb) gehad. En heeft nu met iemand anders (omdat zij iemand anders leerde kennen). Ik ken die meisjes ook allebei op msn. Iets eerder dan dat ik heb leren kennen. Heb hem ook op hyves en heb daar foto's gezien van hem, met vriendin. Omdat ze hadden afgesproken. En heb hem na een tijd, ook via de cam gezien. Wat gesms't en 1x gebelt.. En hij heeft me ook persoonlijke dingen verteld. Is dat ook niet vertrouwd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3K

Het beste antwoord

Tja ben het wel eens met bovenstaande en ik merk op dat het probleem andersom ook kan zijn.

De informatie ik van je mis is, hoe oud zijn die andere mensen die je wilt ontmoeten? Zijn die ook 13 / 14 dan kan het probleem andersom ook gelden (hun ouders denken er hetzelfde over) dat is dan lastig, misschien dat je dan gebruik kan maken van een webcam... zodat je ouders via de webcam kunnen zien dat het hier ook echt om kinderen gaat? en via die webcam kunnen ook de ouders met elkaar kennis maken.

Dan kunnen de ouders via de telefoon een keer ofzo afspreken hoe ze dit kunnen oplossen.

Zijn die anderen ouder, dan begrijp ik je ouders helemaal. Wees blij dat je ze dan wel mag ontmoeten en dat je ouders er dan eerst mee willen kennis maken lijkt me niet meer dan logisch, dan kan het daarna misschien wel een keer andersom, zo lijkt me de juiste volgorde om dit aan te pakken dan.

Toegevoegd na 2 dagen:
Na toevoeging...

Het gaat er ook niet alleen om of het voor jou vertrouwd is, maar of het voor je ouders vertrouwd is.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Organiseer een 'meeting' , ga met een aantal wokken, of bowlen of wat dan ook.

Maar niet met één tegelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie in je profiel dat je 13 bent. Dan kan ik me best voorstellen dat je ouders een wakend oogje op je willen houden. Je kunt toch mensen thuis ontvangen, NIET op je kamer, maar gewoon in de huiskamer en dat je ouders dan een poosje iets anders gaan doen? Ze hoeven er niet de hele tijd bij te zitten.
Maar ik zou het een slecht idee vinden als je op stap zou gaan en die mensen ergens zou ontmoeten waar geen controle was. Er gebeuren rare dingen op dit gebied.
Als je er helemaal niet uitkomt, spreek dan af in MacDonald of zo, en laat je ophalen door een van je ouders. Neutraal terrein, kan ook niet veel kwaad. En bij een cola kun je kijken hoe de kennismaking verloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vette +
Als je voor de eerste keer iemand ontmoet, die je alleen van het net kent, dan moet je gewoon oppassen. je weet immers niet of de persoon wel is, zoals hij zich heeft voorgedaan. Het is dan helemaal niet verkeerd, om de eerste keer bij jou thuis af te spreken. Je kunt dan altijd nog iets buiten de deur gaan ondernemen, nadat er kennisgemaakt is. Als iemand niet wil afspreken bij jou thuis, dan heeft deze persoon misschien iets te verbergen.

Spreek in elk geval nooit de eerste keer bij iemand anders thuis af!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE... Dus ook NIET bij jou thuis! Als het een 'verkeerde' is weet die dus wel gelijk waar je woont... Altijd afspreken overdag, drukke openbare gelegenheid, ouder(s) op discrete afstand (dit laatste mbt leeftijd van vraagsteller).
Meisje, je ouders hebben volkomen gelijk.

Via msn ken je die mensen toch nog steeds niet?
Zelfs al "praat" je er mee, mensen kunnen via msn
toch zeggen wat ze willen?

Jij hoort toch ook wel eens wat uit het nieuws, van de tv, van school of wat dan ook?
Dat mensen op msn zich heel anders kunnen voordoen dan ze zijn. Dat meisjes die afspraken maken met msn-mensen soms gewoon boeven zijn.
Ik zal je niet bang maken met de verhalen maar ENG is het wel.
Dus maak een afspraak met je ouders.
Kijk wat voor iemand het is en of die bij jouw thuis wil komen. Als ie dat niet wil, dan is ie al helemaal niet te vertrouwen. Als ie dat wel wil, en je ouders hebben kennis gemaakt, dan kun je toch nog wat anders gaan doen?
Iets gaan drinken ergens, al is dat 5km. verder ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zien je ouders 'ertegenop'! Jij bent hun dochter van 13! ... je bent heel erg bijdehand en je wilt 'vrienden' van internet ontmoeten. Je ouders kennen die mensen niet en willen hen best wel thuis ontmoeten zodat ze nog 'iets' in de hand hebben, maar jij hoeft je ouders er niet bij .... nee duhhh... da's controle en dat wil je niet op jouw leeftijd.

Maar er dreigen zoveel gevaren voor een jong meisje als jij (drugs, alcohol, ongewenst zwanger worden etc. ) ... en dat hebben jouw ouders maar wat goed door! En daar proberen ze jou voor te behoeden.
Als je een jaar of 18 bent, dan heb je waarschijnlijk die mogelijke gevaren al wel door, maar voor nu moet je toch echt nog even naar je ouders luisteren, want écht, .... ze hebben het beste met je voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook persoonlijk ontmoeten als je per groep afspreekt.
Of nodig ze thuis uit waar je ouders bij zijn, dan ken je diegenen al een beetje en je ouders kunnen dan ook een inschatting maken.
Zeg maar tegen diegene dat je op die manier wel wilt afspreken, als het mensen van je eigen leeftijd zijn zullen hun ouders dat ook de beste optie vinden.
Want iemand die zegt een meisje van 13 te zijn, hoeft dat niet altijd te zijn.
Het kan best dat het hele leuke mensen zijn, maar je moet niet een risico nemen als het niet nodig is, en als het echt leuke mensen zijn zullen ze dit begrijpen.
(En stel diegene komt bij jou thuis, is een prima figuur, dan kun je altijd later nog ergens heen toch?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry,maar dit is écht link joh.
ikzelf heb een jaar ofzo geleden via msn ook 's iemand gehad die steeds maar met me wilde afspreken enzo en werd steeds nieuwsgieriger naar mij (komt ook omdat ik nogal impulsief ben geloof ik),maar toen hhebben m'n ouders ook verboden om nog langer met die persoon te chatten enzo.
Pas óp ,k? Er zijn een heleboel weirdoes en ik geloof dat je het beste samen met je ouders in de buurt,uit het gezicht ,wel zo'n figuur kan ontmoeten maar nooit alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor als het nog niet duidelijk was: NIET DOEN. Je bent nog veels te jong. (los van dat mensen ontmoeten via het internet 9vd10 gedoemd is te mislukken - maar dat terzijde).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat "gedoemd te mislukken" slaat nergens op. Ik heb zelf veel mensen via internet leren kennen, maar dat was al een select groepje, en dan afspreken om te gaan eten, en het klikte irl ook. Maar ik was allang volwassen toen.
Op jou leeftijd moet je dat niet doen. Sowieso niet met iemand alleen. Op MSN, Hyves, en al die sites zit iedereen tegen elkaar te liegen. Negen van de 10 keer krijg je met iemand anders te maken als dat ze beweren te zijn. Denkbeeldige vrienden zijn compleet anders als Real Life vrienden. Concentreer je op je eigen vriendenkring en laat je niet neppen.
Als je wat ouder bent, kun je misschien beter de risico's inschatten (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat niet kunt), maar zelfs dan loop je bijna altijd een blauwtje of wordt je bedonderd.
Maar, het kan ook goed gaan. Ik ben na een half jaar internet contact met iemand, ook tot een ontmoeting over gegaan. Resultaat: Ben al 8 jaar getrouwd met die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die anderen ouder zijn, niet doen.

Als ze ook 13 zijn, ga dan met een grotere groep met jongens én meiden op de dag (zaterdag/zondagmiddag) een activiteit plannen. Dat is wel heel gezellig. Ik ben zo wel eens met een groep van IRC wezen lasergamen. Dan spreek je met je ouders af dat ze je er heen brengen en dan zien ze dat het niet eng is en kunnen ze je met een gerust hart alleen laten.

Houdt in je achterhoofd dat er een zekere groep 16+ jongens zijn, die proberen meisjes "in hun greep te krijgen". Je ouders weten dat ook, en natuurlijk willen ze dat voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als je al iemandd gaatt ontmoeten de eerste keer zowiezo iemand meenemen een vriend of vriendin bijvoorbeeld als die gene dan niet is wat je dacht en iets engs doet dan heb je tenminste iemand bij je.
Groetjes Nini
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je weet gewoon niet wie er achter de computer zit. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon foto's googled...

Je ouders hebben helemaal gelijk!

Als je het echt zo graag wilt, zou ik eerst hem toch maar thuis uitnodigen, of naar hem toe gaan met je ouders erbij. Dan zien je ouders in ieder geval wie het is, en kunnen ze later altijd nog weg gaan.

Geen domme dingen doen!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval geef ik je ouders gelijk dus adviseer ik je eigenlijk om niet 1 op 1 af te spreken en eigenlijk gewoon niet al te veel persoonlijk contact op te leggen via het internet want je bent best wel jong dus kan je beter met gewoon klas genoten en andere mensen uit de buurt chillen