hoe kan ik slim worden, ik doe mijn best op school toch lukt het mij niet om goede cijfers te halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

slim zijn of worden heeft niks met cijfers te maken.
de reden dat je minder goede cijfers haalt kan te maken hebben met dat de stof misschien wel niet interessant voor jou is en dat je daarom je minder kan concentreren en dus minder goede cijfers haalt, terwijl je juist hartstikke slim kan zijn.

wel kan je goed het journaal in de gaten houden, kranten lezen en je goed op de hoogte houden met alles in de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim of intelligent kun je niet worden (wel is het zo dat je IQ langzaam stijgt naarmate je ouder wordt, iq is echter vrij overschat, vind ik)
Daar ben je mee geboren.

Wel kun je wijs worden, door levenservaring op te doen.

Als je echt je best doet op school maar geen goeie cijfers haalt dan kan dat 2 dingen betekenen.

1. Je hebt een leerstoornis (bijvoorbeeld faalangst, dyslectie etc.)
2. Je volgt een opleiding die je intelligentie te boven stijgt en je zult een lager niveau op moeten zoeken (hard maar waar)

Praat erover met je school en met je ouders samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft er niet bij wat voor cijfers je dan wel haalt.
Als je geen goede cijfers hebt zijn en nl nog 2 opties.
Je haalt slechte cijfers
Je haalt voldoendes

In dat laatste geval zou ik me niet zo veel zorgen maken.

Sommige mensen gaat het misschien heel makkelijk af én met hoge cijfers maar ook daar zit een mindere kant aan. Zij leren vaak niet goed hoe je met hard werken iets bereikt en als het later in hun leven wat tegenzit moeten ze dan alsnog leren vechten voor iets (en dan lukt dat niet altijd meer).

als je met werken acceptabele cijfers haalt doe je het gewoon goed, goed genoeg in ieder geval. Je leert in ieder geval dat het niet "zomaar" gaat en dat is ook een goede les.