waarom verschillen alle sneeuwvlokken van elkaar en is nog nooit een dezelfde gevonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Sneeuwvlokken zijn onderworpen aan wiskundige wetten die verbazingwekkend subtiel zijn.

Het boek De Atmosfeer zegt: ’Er is al veel gezegd over de eindeloze variëteit aan sneeuwvlokken en hoewel wetenschappers blijven beweren dat er geen wetmatigheid in de natuur is die het voorkomen van
gelijke vormen verbiedt, zijn er nog nooit twee identieke vlokken gevonden.

Een enorm uitgebreid onderzoek werd door Wilson A. Bentley ingesteld.
Meer dan veertig jaar lang onderzocht en fotografeerde hij sneeuwvlokken door een microscoop, zonder dat hij er ooit twee vond die precies hetzelfde waren.’

En zelfs als twee sneeuwvlokken, in een zeldzaam geval, identiek zouden lijken, zou dat dan werkelijk verandering brengen in het wonder van de enorme verscheidenheid aan sneeuwvlokken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou, d'r komen best indentieke vlokjes voor! Alleen is dat moeilijk te bewijzen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vorm van een sneeuwvlok is afhankelijk van de specifieke omstandigheden waarin zij gevormd zijn. Wanneer je ervoor zorgt dat de omstandigheden identiek zijn, zullen de sneeuwvlokken identiek zijn. Dit is reeds aangetoond in laboratorium-onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met andere woorden, de vraag is gebaseerd op een niet bewezen stelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder op een reeds weerlegde aanname.
volgens mij is er nog nooit iemand bewust naar 2 identieke op zoek geweest
dus het is niet te bewijzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is waar maar dat is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja mitch van jou ben ik de minnen gewend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;)