Hoe kan ik mijn vriendin helpen, ze is weggelopen van huis, maar woont in brabant en ik in zoetermeer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is die vriendin? Woont ze nog bij haar ouders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is 13
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, haar "heel snel terugsturen" zonder dat je weet wat de achtergrond van dit verhaal is lijkt me niet erg verstandig. Wat als ze mishandeld is? Dat weet je niet. Hulp is in ieder geval nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is ze weggelopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden kan ik helaas niet vertellen

Het beste antwoord

Je zegt dat ze 13 jaar is. Dan zou ik ook de ouders informeren zoals een antwoord al aangeeft. Ze is minderjarig. Als de problemen thuis zo groot zijn (en geen "gewone" puberruzie) dan zou contact met jeugdzorg goed zijn om voor alle partijen hulp te krijgen. Of laat haar bellen met de kindertelefoon van Jeugdzorg Noord-Brabant: 0800 - 0432. Dit mag anoniem. Ze kan daar haar verhaal kwijt en advies vragen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Correctie: de kindertelefoon is algemeen, niet specifiek van Jeugdzorg N-B.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat het het beste is als jij helpt, door tips te geven waar ze weer meer hulp kan krijgen. Want op het moment kan je helaas weinig doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je weet waar ze is. Laat haar anders met de trein naar jou toe komen. En informeer de ouders. Die zijn denk ik anders dodelijk ongerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan haar het beste helpen door er voor haar te zijn en naar haar te luisteren.
Vervolgens kun je haar proberen over te halen weer terug naar huis te gaan als dit mogelijk is.
Als er heftige dingen zijn gebeurt kan dit misschien niet, maar dan moet ze naar jeugdzorg.
Jij kan dan niet veel meer doen dan er voor haar te zijn.

Bedenk vooral dat het strafbaar is om informatie achter te houden over de verblijfplaats van een minderjarige.

Als je niet weet waar je vriendin nu is, bel dan eens met de hulplijn vermiste personen. (www.vermistepersonen.nl)
Die kunnen je advies geven.
Ook je vriendin kan die lijn bellen voor advies en om een bericht aan haar ouders door te laten geven.

Veel sterkte.