wanneer is een revolver uitgevonden

ik weet het graag binnen de 14 dagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is het plaatje bij de vraag geen revolver maar een pistool. Kenmerkend aan een revolver is de ronde trommel die na elk schot een stukje draait en een nieuwe patroon voor de haan brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Viel mij ook meteen op... Plaatje is van een pistool.

Antwoorden (5)

Het patent in is 1836 aangevraagd.

Toegevoegd na 1 minuut:
"is in" bedoel ik.
13 jaar geleden
Samuel Colt wordt meestal als uitvinder van de revolver aangeduid. Na in 1836 patent op het wapen te hebben ontvangen, produceerde zijn gelijknamige in 1847 opgerichte wapenfabriek er talloze van. Maar ook de uit Boston afkomstige Elisha Collier maakte aanspraak op de titel 'uitvinder van de revolver'. Hij ontwikkelde al rond 1815 (als exact jaar wordt 1814 of 1818 genoemd) een soortgelijk wapen, waarvan enkele jaren later in Londen door John Evans & Son behoorlijke aantallen werden gefabriceerd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Als je je antwoord ergens van kopieert, moet je de bron even vermelden...
Het revolver werd uitgevonden door de Amerikaan Samuel Colt in 1835.

Toegevoegd na 3 minuten:
Elisha Collier was een Brits pistoolontwerper die rond 1814 de 'flintlock' revolver uitgevonden heeft. Haar ontwerp is wellicht de allereerste in zijn soort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een pistool bedoeld zoals op de foto:
Pistolen zijn aan het begin van de 16e eeuw in de Toscaanse stad Pistoia ontstaan. Het pistool dankt zijn ontstaan aan de uitvinding in 1517 van een nieuw model ontstekingsmechanisme dat met een stuk vuursteen werkt, in plaats van de tot dan toe gebruikelijke lont.
fremar
13 jaar geleden
De revolver, een meerschots vuistvuurwapen met draaiende trommel, is begin negentiende eeuw uitgevonden maar het pistool, een vuistvuurwapen in het algemeen, is veel ouder. In de 15e eeuw waren er al haakbussen, waarvan de lichtere exemplaren 'uit de hand konden' worden afgeschoten maar de eerste pistolen zijn begin 16e eeuw ontstaan toen de vuursteenontsteking ontdekt werd.