een gesprek aan gaan met je docent, en uitleggen dat je schoolstress hebt, en met de school zoeken naar een oplossing, dat je van de schoolstress afkomt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms gewoon even rustig tot 10 tellen, en dan er weer tegen aan gaan. neem een paar dagen vrij, als je niet kn wachten tot de kerstvakantie. zeg dat je ziek bent, en ga gewoon op de bank rustig een paar dagen gewoon liggen en tv kijken.
maak je huiswerk optijd af en leer goed voor toetsen. dit zorgt voor een stuk minder stress!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je faalangst hebt of echt last van stress hebt moet je naar de dokter gaan, en gewone stress kan je alleen verhelpen door dingen te doen waardoor je je ontspant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet toch iets specifieker zijn. Waardoor heb je stress? wordt je gepest? Je kan het beste met je SLBer gaan praten en indien hij zij het probleem is kan je dit aangeven bij de Onderwijsmanager. Indien de klachten van persoonlijke aard zijn kan je een beroep doennop een vertrouwens persoon. (Bijna elke school heeft deze) geef aan dat je te maken hebt met stress want dit kan nadelige gevolgen hebben voor je studieresultaten en dan zit je alleen maar langer op school dus meer stress. Ga eerst voor jezelf na waar de stress vandaan komt. Kan ook vanuit huis dat de druk te hoog wordt gelegd door je ouders/verzorgers. Zet het allemaal op een rij en kijk of je er bij iemand mee terecht kan. (misschien een studieloopbaan centrum o.i.d.)

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer alles goed te PLANNEN!
begin van genoeg dagen van tevoren met leren!
mediteer (of haal af en toe DIEP adem (in door je neus en uit door je mond!))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak je niet drukker dan nodig is. leef vandaag, niet in de toekomst. het heeft geen zin om je druk te maken over dingen die nog moeten gebeuren, het belangrijkste is dat je het ook daadwerkelijk doet in plaats van stressen over de dingen die je nog moet doen.
met stress schiet je niets mee op, het put je uit, je krijgt er hoofdpijn van en nog veel meer negatieve dingen.

dus richt je op vandaag en wat je nog allemaal moet leren/maken en doe dat ook! stel een lijstje op met dingen die je per dag wil gaan doen bijvoorbeeld.