Hoe groot moet de bench voor een Engelse cocker spaniel zijn?

Wij krijgen over een paar weken een puppy van een Engelse cocker spaniel. Hoe groot moet de bench dan zijn!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Antwoorden (3)

deze maat

maat:C 87x58x67, oa geschikt voor Am. Staffordshire Terrier, Basset, Beagle, Bull Terrier, Bulldog, Cocker Spaniel, English Springer Spaniel, Whippet, etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig antwoord is prima. Even nog een aanvulling. Een puppy is natuurlijk erg klein en een bench voor een volwassen spaniel kan dan te groot zijn. Als de pup te veel plaats heeft in de bench dan plast hij er namelijk in. Je kan dan de bench het beste met een plank halveren. De pup zal dan de bench niet bevuilen en zodra de pup zindelijk is en niet meer de neiging heeft om te plassen in huis of in de bench kun je de plank weghalen. Je kunt natuurlijk ook een kleine bench voor een pup en daarna een grotere bench kopen, maar ik neem aan dat het geld ook jou niet op de rug groeit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorgaande antwoorden zijn in principe correct.

In het algemeen kan men stellen dat een volwassen hond zich in de bench moet kunnen omdraaien, zonder te wurmen.
Een dierenwinkel of fokker kan je hierin adviseren. Maar de ene hond wordt wat groter dan de andere, net zoals dat de reu meestal groter wordt dan de teef