hoe doet deze man dat?

http://www.youtube.com/watch?v=xN5tSB7nYG0&feature=related

ik heb dit live gezien en ik snapte er niks van...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Elke snaar waar je met een strijkstok overheen gaat, gaat trillen en produceert zo geluid, dat je met een holle ruimte kunt versterken. Drukken op de snaar verkort hem en verhoogt zo de toon.

Hier lopen over de pijpen waar hij op strijkt duidelijk snaren, en het hele instrument is vermoedelijk zo gebouwd dat je deze klanken er uitkrijgt. Verbazend knap, maar zeker niet onmogelijk. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er niet aan te snappen valt ?? Eigenlijk is het gewoon een soort heel apart vormgegeven viool / gitaar annex multmuziekinstrument. Ik doe het hem in elk geval niet na ; noch het spelen, noch het bedenken / bouwen van zo'n ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een one-man band, de moderen versie van onze oude koperen Ko of Nikkelen Nelis. Hij heeft twee van aluminiumbuis gemaakte elektrische bassen en delen van een elektronisch drumstel en een synthesizer/effectpedaal die hij handig aan elkaar heeft geknutseld.
Knap gedaan maar niets nieuws onder de zon; hij gebruikt allemaal bestaande technieken.