Is sigarettenrook schadelijk voor het milieu?

Dat sigarettenrook schadelijk is voor de gezondheid weet iedereen. Maar als ik buiten sta te roken weten de bomen daar toch niet van. Is sigarettenrook schadelijk voor het milieu of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Antwoorden (4)

Ja, tot die conclusie kwamen onderzoekers van de TCU aan het Nationaal Kanker Instituut in Italië, nadat ze binnenskamers gedurende dertig minuten respectievelijk een dieselmotor lieten draaien en drie sigaretten met filter lieten smeulen.

De dieselmotor stootte tweemaal zo veel stofdeeltjes uit als in de buitenlucht, maar de sigaretten waren maar liefst 15 keren vervuilender! Een week eerder stelde Joel Schwartz van de Harvard Medical School dat de uitlaatgassen van dieselmotoren een ramp waren op het vlak van de publieke gezondheid. Dit geldt zeker ook voor sigarettenrook, aangezien ze tien keren meer vervuilend zijn. Dr. Invernizzi zei dat maar eens moest onderzocht worden in welke mate sigarettenrook bijdraagt aan de opwarming van de aarde.

Bron: TC Online en www.edie.net
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt niet echt als een wetenschappelijke test .....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat antwoord heb ik ook al gevonden, en zoals MallePietje zei is dit inderdaad niet bepaald een wetenschappelijke test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*zucht*
ja die is heel erg schadelijk

dus maar 1 optie : stoppen met roken
wat een goede reden om te stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sigaretterook is altijd een giftig dampje dat je in het milieu loslaat.En ,vele kleintjes maken een groot!

Maar er zijn andere consequenties eraan verbonden ook aan in het openbaar staan roken.
Je geeft een slecht voorbeeld naar anderen toe,beslist naar kinderen,naar andermans kinderen!

Ook dit is er een uitvloeisel van:

4,5 biljoen sigarettenpeuken vervuilen aarde jaarlijks!

Filterstompjes zijn ook venijnige brokjes klein chemisch afval. In peuken zijn maar liefst 4.200 chemische afbraakproducten aangetroffen. Vele zijn notoir kankerverwekkend, verstoren de hormoonhuishouding of zijn anderszins ongezond. Uit onderzoek blijkt dat de peuken effectief gif lekken naar de omgeving. Dat gif kan zich ophopen in de voedselketen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daarnaast is er ook nog eens allemaal landbouwgrond nodig om de tabak te verbouwen, terwijl er door een tekort aan landbouwgrond bossen gekapt worden. Dat heeft ook effect op het milieu.
+1
Ja eigelijk wel. Een scheet ook een heel klijn beetje