Waar staat de boom met de dikste stam ter wereld?

En wat is de diameter van de stam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Het beste antwoord

Een grillig gevormd exemplaar van deze soort, namelijk de beroemde árbol del Tule in Mexico, heeft een "diameter" van 11,42 m (foto links).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tijdens onze rondreis door Mexico zagen we één van de dikste bomen ter wereld, genaamd 'El Arbol del Tule' of kortweg 'El Tule'. Hij staat in een dorpje met de naam Santa Maria del Tule. Dit is te vinden op ongeveer 14 km van de stad Oaxaca in het zuiden van Mexico. Deze grote dikke bezienswaardigheid is meer dan 2000 jaar oud. Het is een exemplaar van de Montezuma Cypres (ook Mexicaanse Cypres genoemd), De Arbol del Tule heeft een stam met een omtrek van 36,2 meter en een diameter van 14,05 meter. Het duurt één minuut voordat je er omheen bent gewandeld. Het gewicht van de boom is 636.107 ton

Toegevoegd na 1 uur:
http://nl.fotoalbum.eu/geervannesmeed/a209713/slideshow
fremar
13 jaar geleden
in california...Sequoia National Park met mammoetbomen, met de in omvang grootste boom ter wereld, de Generaal Sherman (omtrek 30 meter) en de dikste boom, de General Grant (omtrek 32,8 meter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sequoia National Park is een nationaal park in het zuidelijke deel van de Sierra Nevada in Californië.

Het park dankt zijn naam aan de mammoetbomen of sequoia's die er groeien.
Ook de boom met het grootste volume ter wereld staat er: de General Shermanboom. In 2002 is het volume geschat op 1.486 m³. De boom zou 2200 jaar oud zijn en is 84 m hoog. Naast deze boom staan nog vier van de tien grootste bomen ter wereld in het Giant Forest (reuzenbos).

De grootste mammoetboom is dus de General Sherman Tree in het Sequoia National Park in Californië. De hoogte is 83 m en de omtrek bij de bodem 31 m en de omtrek op borsthoogte 26 m.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het waar is wat hier staat dan wint de Mexicaanse boom:
één van de dikste bomen ter wereld, genaamd 'El Arbol del Tule' of kortweg 'El Tule'. Hij staat in een dorpje met de naam Santa Maria del Tule. Dit is te vinden op ongeveer 14 km van de stad Oaxaca in het zuiden van Mexico. Deze grote dikke bezienswaardigheid is meer dan 2000 jaar oud. Het is een exemplaar van de Montezuma Cypres (ook Mexicaanse Cypres genoemd), De Arbol del Tule heeft een stam met een omtrek van 36,2 meter en een diameter van 14,05 meter.