Sintmaarten .... De koeien hebben staarten en dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou er waren er maar weinig die mij of denk iedereen een bezoekje brachten vanwege het slechte weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zijn ook een paar kinderen geweest, ondanks het woeste weer.
Steenuiltje
13 jaar geleden
goh wist niet dat er zoveel varianten op waren. ken alleen die van de rokjes en sint martinus .......

Antwoorden (6)

De meisjes hebben rokjes aan, daar komt sinter Maarten aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
sinter Maarten moet uiteraard Sint Martinus zijn, it's been awhile...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn meerdere opties voor:

Sinte, sinte maarten
de koeien hebben staarten
*geef een appel of een peer
dan kom ik dit jaar niet meer
Of
Sint Maarten Sint Maarten
De koeien hebben staarten
*De meisjes hebben rokjes aan
Daar komt Sint Martinus aan

Andere opties:
Sinte Sinte Maarten
De kalv'ren dragen staarten,
De koeien dragen horens
De kerken dragen torens
Hier woont een rijke man
Die veel geven kan
Veel geven hoeft jij niet,
Al is het maar een suikerbiet!
Of
Sinte maarten mik-mak
mijn moeder is een dikzak
mijn vader is een dunnetje
geef me een pepermunetje
13 jaar geleden
Sinte, sinte Maarten, de kalveren dragen staarten,de koeien dragen horens, de klokken dragen torens, de torens dragen klokken, de meisjes dragen rokken, de jongens dragen broeken, ouwe wijven schoteldoeken.........

Toegevoegd na 2 minuten:
Sint Martinus bisschop, patroon van alle landen dat wij hier met lichtjes lopen is voor ons geen schande, hier woont een rijke man die ons vast wat geven kan, Geef een appel of een peer dan kom ik het hele jaar niet weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan natuurlijk , zie bovenstaande verzen, ook een andere versie maken.
Ipv de koeien hebben staarten de meisjes hebben staarten en de koeien hebben rokjes aan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan worden ze op ge eten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zongen altijd:

Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten.
De meisjes hebben rokjes aan, de jongens hebben sokjes aan,
daar komt Sint Martinus aan!