Hoe reageren paarden in het wild op onweer? En geld dat dan ook voor de tamme paarden in de wei?

Ik heb nl een paard en maak me altijd erge zorgen als het in de zomer`s`nachts zo vreselijk kan onweren. Ze komt uit het wild, heeft 7 jaar in een engelse kudde geleefd en vraag me af of ik me drukker maak dan zij zelf...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Vroeger ook een paard gehad. Deze stond bij het huis en mij is altijd geleerd bij onweer of vuurwerk niet naar het paard gaan kijken. Meestal zijn ze zelf erg rustig en als jij ze gaat storen of kalmeren, dan denken ze: "he, blijkbaar moet ik dit eng vinden." En dan vinden ze dat meestal ook ineens eng.
Paarden gewoon laten staan, de kans dat ze geraakt worden is heel erg klein. En vooral als je paard uit het wild komt, dan zijn ze al gewend aan onweer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een paard in het wild komt ook met onweer in aanraking, niet dan?
Jij maakt je drukker dan het paard en ik weet zeker dat als het onweer over is je paard er niet meer aan zal denken, jij daarentegen wel... Dus leer van het paard en denk er niet over na... Wel zo handig en ontspannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha , LOL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo LOL???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet, ik moest lachen om het antwoord van XiniX. Met name: " Jij maakt je drukker dan het paard". Echt hilarisch.
Ik denk dat beesten dat heel goed kunnen handelen. Vaak weten dieren al uren van te voren dat er noodweer aan zit te komen. Ze kunnen zich dus erop in stellen. Al kan ik best voor stellen dat je je druk maakt, want vannacht ging het weer behoorlijk te keer, in ieder geval bij ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asl jouw paard uit het wild komt zou ze al gewend zijn aan onweer. Ze weet al wat het is en zal dus ook minder schrikken van onweer. Tamme paarden die al vaker buiten staan in bijv. lichte regenval zijn dus meestal aan gewend, al zou ik veulens binnen zetten want die hebben het nog (bijna) niet meegemaakt en kunnen onverwachts erg druk worden of willen uitbreken. Ook kan je als je een volbloed/warmbloed hebt die geschoren is binnen zetten want een paard met een lekker dikke vacht kan wel tegen een beetje regen. Een geschoren paard zou het eerder koud krijgenn Natuurlij kan je ze ook gewoon een waterdichte deken omdoen ( evt. met vulling als het ook gaat vriezen)