Wie weet hoe dat spul heet waarmee je een gat in een trui kan fixen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wol?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naald en draad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nietmachine, lijm?

Antwoorden (5)

Plakvlieseline. Dat spul plak je aan de achterkant van de stof met een gat (gaatje), met een strijkbout. Wel een zakdoek oid gebruiken. Maar lees de gebruiksaanwijzing eerst goed. Voor kleine gaatjes werkt dit goed. Als het gat te groot is, wordt het moeilijk. Dan kan je beter een nieuwe trui kopen of er een applicatie op naaien/plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naald en draad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stopgaren!
jc54
13 jaar geleden
Stopgaren.

een beschadigd breiwerk repareren doe je met een soort weeftechniek met naald en draad, t.w. maasgaren. Het gat in het breiwerk wordt met horizontale draden overspannen, waarna hier verticaal doorheen geregen wordt, zodat een weefwerk ontstaat.

http://hobby.blogo.nl/2009/04/27/sokken-stoppen-breiwerk-repareren/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet dat fixen bewerkstelligen is, is het antwoord heel eenvoudig : Een schaar.