Ik heb ooit eens gehoord dat je littekens kunnen jeuken bij verandering van het weer. Is dit waar of een fabel?

Ik heb momenteel jeuk aan mijn littekens en morgen wordt het volgens de weermannen slecht weer. Heeft dat iets met elkaar te maken? Of is het onzin?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik ben blij dat er mensen hetzelfde mee maken. Ik ben afgelopen zomer geinfecteerd geweest met lyme en heb op de plek van de beet een litteken overgehouden. Ik dacht vandaag dat ik misschien toch niet genezen was. Maar toen hoorde ik dus dat het mogelijk door het weer kwam. Ik geloofde het niet eigenlijk, maar blijkbaar is het toch waar.
Weet iemand dan ook waardoor dat komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan nog een geruststelling: ik heb dit ook. Vreemd genoeg gebeurt het wel met een litteken dat ik heb overgehouden aan een ongelukje, en niet met littekens van een operatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DG89: ga eens opletten (misschien dagboek bijhouden) wanneer het gebeurt en wat voor weer er op volgt. Het kan nl zijn dat jij vanaf nu 'gezegend' bent met een betere weerprofeet dan alle knmi's etc bij elkaar opgeteld. Mijn vader had in zijn jonge jaren een pols verbrijzeld, en heeft geleerd wat voor soort pijn (steken of zeurderig bv) bij welk soort weersverandering 'hoorde'. En... hij had altijd gelijk ook nog. Heel handig, probeer dus gebruik te maken van dit euvel.

Het beste antwoord

Punt een:
Ik hoop dat je een goede behandeling hebt tegen de ziekte van Lyme?

Punt twee:
Oude verwondingen kunnen heel erg lang soms opspelen bij slecht weer.
Ik heb honderd jaar (!ha ha) geleden een duim gekneusd bij een korfbaltraining (ja weer:haha). En daar heb ik soms last van bij weersveranderingen.

Het schijnt te maken te hebben met een vorm van geheugen van je zenuwstelsel. Dat is een heel complex systeem van cellen: zenuwcellen en gliacellen. En die zorgen o.a. voor pijnoverdracht. En die kunnen dat blijkbaar lang vast houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, ik heb dat ook altijd met slecht weer.. Ik heb een litteken op mijn voorhoofd dat dan ook altijd begint te jeuken en ook een beetje opzet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is mogelijk... Ik heb littekentjes op mijn arm die altijd ontzettend gaan jeuken als er onweer komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wat littekens op mijn armen en benen die gaan bij koud winderig herfst weer jeuken en trekken wat het is weet ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat ik hetzelfde ervaar kwam ik een soortgeleijke vraag tegen op GV met een duidelijk antwoord. Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook zo vaak. Ook als ik het erg warm heb. Misschien dat het inderdaad met het weer te maken heb wat de lucht veranderd, (droog en vochtige lucht, drukkende warmte of de snijdende kou)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas geleden nog heel veel over Lyme gelezen, het is inderdaad heel goed mogelijk dat het nog aanwezig is.