Ik voel me soms eenzaam ,want ik heb maar 1 of 2 vrienden ,ik ben bang dat ik misschien de enigste ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9.4K
Kimath
13 jaar geleden
Je bent zeker niet de enige hoor, ik heb ook maar 2 vrienden.
Je kunt beter weinig vrienden hebben die je supergoed kent, dan veel mensen die je amper vrienden kunt noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er 1 en ik ben 12, dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén is een prachtig gemiddelde, twee is rijkdom.
Mensen die beweren meer dan tien goede vrienden te hebben moet je niet geloven ; die hebben gewoon veel kénnissen, en leren in nood vanzelf hun vrienden kennen. (En dat zijn er dan vaak verrassend genoeg ongeveer gemiddeld nul tot één).
Kimath
13 jaar geleden
@Marleen: Wat een prachtige reactie. Als het een antwoord was, had je een dikke plus gekregen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ; dank je. Maar dat antwoord is eigenlijk al ZO vaak gegeven, dat ik wel als heel erge mosterd na de maaltijd zou komen.....en wat mensen ook denken, ik zit hier niet primair voor de punten ;-)

Het beste antwoord

Vrienden zijn erg waardevol. Probeer te genieten en lol te hebben met je vrienden, je ontmoet later vast meer mensen waar je heel goed mee op kan schieten en mee kan lachen, net als ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord,en ook goede advues erbij gegeven ,bedankt hoor

Andere antwoorden (22)

Maar 1 of 2 vrienden? Kop op, 2 goede vrienden is hartstikke veel! Een mens mag al blij zijn met één vriend die hem/haar helemaal begrijpt en respecteert.

Je kan de band met je vrienden natuurlijk sterker proberen te maken om het gevoel van eenzaamheid weg te dringen. Spreek wat vaker met elkaar af, om leuke dingen te doen als naar de bioscoop/stad gaan.

Maar 1/2 goede vrienden is helemaal niet weinig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent niet de enigste. Jij hebt tenminste nog 1 of 2 vrienden, sommige mensen hebben er geen een.

Je kunt kijken waar dit zou aan kunnen liggen!
1. Je gaat niet/weinig om met deze vrienden
2. Ze zijn zelf niet zo gezellig

Oplossingen!
1. Probeer een hechte band op te bouwen met deze mensen. Ga iets leuks doen: schaatsen, bowlen, zwemmen, etc. De tijd vliegt en je hebt het nog erg leuk ook! Klets veel!

2. Zoek nog andere vrienden, klets met iemand - knoop een gesprek aan. Of je kunt bij een sport/club gaan, daar maak je zeker nieuwe vrienden!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ wederzijds, je tips zijn heel goed...
Schud die angst maar gauw van je af, want ook ik heb er 2! En daar ben ik heel erg blij mee! Beter 1 of 2 vrienden waar je een hele goede band hebt, dan 600 waar je niks mee deelt! Ik vind juist, dat je een rijk mens bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het!
Zelf is mijn msn lijstje en hyves ook niet zo uitgebreid hoor, ik koester de mensen die ik ken, en die mij kennen.

Misschien wel een tip, wandel eens binnen bij het GGZ, daar hebben ze leuke folders liggen, en bieden ze curussen aan, hoe je makkelijker meer vrienden maakt.

Zelf ooit de cursus gevolgt, Anders leren denken, en dat heeft me heel veel dingen over mijzelf geleerd.

Dus nee, je bent niet de enigste, en iemand die veel vrienden heeft, kan zich ook weleens eenzaam voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ daydream, zolang de vraagsteller zijn vraag beantwoord ziet worden, waarin hij of zij zich kan vinden, dragen we allemaal er iets aan bij, om eenzaamheid op te lossen, inclusief jou tips...
Het is heel normaal hoor als je maar 2 echte vrienden hebt. Er is een verschil tussen vrienden en veel mensen om je heen. Zo zie je dat ook met vriendengroepen. Niet bij alle hoor, maar vaak zijn ze samen met uitgaan en op feestjes wat heel gezellig is. Maar als er werkelijk iets aan de hand is met je, is de lol eraf. en blijven er hooguit een paar over, die echt je vrienden blijken te zijn.
Dus de vraag, is voel je, je eenzaam, omdat je denkt dat je de enige bent, of voel ben je werkelijk eenzaam. Als dat laatste waar is, zou je eens bij een teamsport kunnen gaan doen, of wat anders wat je leuk vind, met mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan mey mij vrienden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief maar geen antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zou ik moeten doen...
je zit toch op school? waar zijn die vrienden dan ?
what about de nichtjes en neefjes,
in jou leeftijdklasse vindt ik dit raar hoor.
buurkinderen moeten er ook zijn
en indedaad in de bibliotheek kom je ook wel leeftijdsgenoten tegen.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 à 2 vrienden is heel goed en sociaal gezien niet belemmerend voor je ontwikkeling!
Als jij je nog meer opensteld zodat ze jou beter leren kennen, stellen zij zich bewust, dan wel onbewust, ook meer open voor jou! En wordt de vriendschap alleen maar sterker.

Zo verdwijnt je angst ook! Tevens wil ik erbij vermelden dat angsten het ongewilde effect aantrekken! Dus: "Open-up and let-go" is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee goede vrienden zijn meer waardevol, dan een boel waar je weinig mee hebt. Sommige mensen hebben veel vrienden en voelen zich toch eenzaam.

Eenzaamheid zit niet in het aantal vrienden, maar in jezelf. Het komt voort uit gedachten die je hebt over jezelf.

Kijk naar wie je bent en ga van jezelf houden. Dan ben je nooit meer eenzaam.

Zet eens op papier wat je prettig vindt aan jezelf en aan je leven. Het is vast een hele lijst. Het kunnen ook kleine dingen zijn, bijvoorbeeld dat je zo kunt genieten van de herfstkleuren, dat je slim bent, dat twee fijne vrienden hebt, dat je leuke schoenen hebt, dat je gezond bent, je talenten, familie, hobbies, etc, etc.

En nee, je bent zeker niet de enigste!
13 jaar geleden
Nee, je bent niet de enige en al die luitjes die zoveel vrienden hebben zijn ze meestal ook bij de eerste de beste tegenslag ook weer kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen je bent niet de enigste! Ik heb ook niet zoveel vrienden.
Beter een paar goede vrienden dan een heleboel vrienden die zogezegd je vrienden zijn.
Echte vrienden zijn er ook voor je als het eens een beetje minder goed gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt!
Hoofdzaak is dat je ze hebt . Mensen met veel vrienden kunnen zich toch ook nog vaak eenzaam voelen . Er zijn best wel veel mensen die dit hebben .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter 1 of 2 heel goede vrienden hebben dan 100 oppervlakkige kennissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de "enigste" zou zijn, zou je vast barsten van de vrienden. Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor het merendeel van de beantwoorders van jouw vraag! Maar je bent zeker niet de enige, maak je daar geen zorgen over. Ik reken mijzelf tot de mensen zonder vrienden, heb ze wel gehad, maar kan alleen mijzelf maar verwijten er geen energie in te hebben gestoken. Je kunt je al gelukkig prijzen met slechts 1 vriend, maar dat moet dan wel een "goede"vriend zijn, iemand die er ook is als het niet zo goed met je gaat. Je zal vanzelf merken wie er werkelijk een goede vriend is (goede vrienden zijn), op het moment dat er trieste, nare of vervelende dingen in je leven gebeuren (scheiding, overlijden, ziekte, geldproblemen). Maar al te vaak blijken je vrienden dan opeens geen vrienden meer te zijn. Ik voel me niet eenzaam en sta midden in de maatschappij. Mijn vrouw is voor mij tevens een vriendin, mijn zoon een vriend: als je het zo bekijkt ben je niet "vriendloos".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tips voor meer vrienden
-ga naar een festival van iets dat jij leuk vind.
-zet op marktplaats VRIENDEN GEZOCHT.
-complimenten geven aan iemand.
-blijf je zelf. ga niet stoer doen.
-doe aardig
-maak een voorstelling(van je hobby). er zit vast iemand in het publiek die jou leuk vind.

Toegevoegd na 1 minuut:
-kies mij al beste antwoord. dan ben ik jou vriend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kies mij al beste antwoord. dan ben ik jou vriend Heeft niks te maken met vriendschap, sorry!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is PRECIES het soort vrienden dat je NIET moet willen hebben. Vriendschap is niet te koop.
Je bent nooit alleen!
Trouwens 2 échte vrienden hebben is en duizendste geluk!
Want veel mensen hebben zelfs niet 1 vriend.
Je eenzaamheid kan je misschien oplossen, door erover te praten met je vrienden, als het échte vrienden zijn, begrijpen ze jou hoor!
En je misschien meer bezighouden met doelen, en nuttige leuke dingen verdrijft toch iets meer je eenzaamheid.
Door deze vraag te lezen, besef ik dat je en échte vriend bent, groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tgaat niet om de kwantiteit maar de kwaliteit ;-)

Je kunt 'geaccepteerd' zijn door een groepje meiden maar de kans is aanwezig dat er een hoop geroddel achter de rug plaatsvindt, die kun je dan ook niet echt rekenen tot je vrienden. Ook al voel je je er misschien wel prettig bij om mensen om je heen te hebben.
Veel meer heb je aan 1 of 2 goede vrienden. Wie je volledig kan vertrouwen en altijd terecht kan.

Vergelijk je zelf niet met anderen. Jij bent jij. Jij bent uniek en jij mag toch zeker zelf wel weten hoe je je leven invult?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet alleen ik heb ook maar nog twee vriendinnen en deze wonen niet eens in mijn stad maar in duitsland dus.
Maar ik kan je vertellen waarom het beter is om maar 1 of 2 vrienden te hebben als een heleboel vrienden,
1.Daar door heb jij minder problemen, om ze betrekken je niet met hun problemen.
2.Je hebt meer tijd voor je zelf en kunt doen en laten wat je wilt en hoeft niets steeds je verplicht te voelen om iets met hun te ondernemen of iets af te spreken.
3.Als ze echte vrienden zijn blijven zij eeuwige vrienden met jou.

Dus 3 goede redenen voor je,ik spreek uit eigen ervaring en ik ben er blij mee,vroeger had ik veel te veel vrienden en dat gaaf steeds alleen maar drukte en stress dus nu heb ik er 2 goede aan over gehouden en die zie ik maar 1 keer per jaar,maar dit is voldoende voor mij.
Geloof mij...... minder vrienden is beter als heel veel vrienden,zo heb je je eigen vrijheid en dat is het belangrijkste op de wereld geen verplichten hebben tegenover derden.

Du BE HAPPY en niet verdrietig zijn,wees blij en tevreden dat je maar 2 hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dat ben je dus niet.1,of 2 vrienden hebben vind ik genoeg.
kennissen oke dat is wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met alles wat hierboven staat. 1 of 2 vrienden hebben is super!
Ten eerste omdat je beter 2 goede vrienden kan hebben dan 20 vage bekenden.
Ten tweede als je meerdere echte vrienden zou hebben kost het je ook meer tijd om ze allemaal evenveel aandacht te kunnen geven.
Wat ook kan zijn ( want dat heb ik zelf ook gehad) is dat je 'denkt' dat je eenzaam bent omdat je denkt dat iedereen altijd maar veel vrienden heeft en ook nog eens dat je denkt dat het zo hoort anders ben je eenzaam..
Als je zelf voelt dat je aan die 2 vrienden genoeg hebt, dan is het goed.
Verder zou je voor je sociale kontakten ergens anders kunnen zoeken.
Bv ik ga 2x per week naar de sportschool. Met die mensen heb ik wel kontakt maar niet als echte vrienden. Dat is gewoon een mooie aanvulling. Ook ontakt met collega's kan sociaal zijn als het gezellig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent heus niet de enigste :)
iedereen voelt zich wel eens eenzaam.
bekijk het zo, je hebt goede vrienden, en je krijgt voldoende rust.
je kan jaloers zijn op populaire mensen, maar van hun word uiteindelijk teveel verwacht, en danstorten ze mentaal in. de kans dat zoiets bij jou kan gebeuren zal dus redelijk kleiner zijn.

voor iedereen die zegt dat dit niet kan.
ik heb het zien gebeuren,,,
erg zonde van zo een persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook maar 1 vriendin, wel een echte. niet zoals tegenwoordig waarbij je beste vriend je verraad of je zwartmaakt.

het gaat bij vriendschap niet om kwantiteit(hoeveelheid) maar om kwaliteit, beter 1 goede vriendin/vriend waar je alles mee kan bespreken en waarbij je altijd lol kan maken, dan 5 die je niet vertrouwt.

je bent zeker niet alleen, al weet ik dat het wel zo voelt. ik voel me ook soms zo, vooral als mijn enige vriendin dan op vakantie is ofzo.

je moet onthouden dat ze er altijd zijn, zelfs als het niet fysiek is, want e draagt ze altijd n je hart, en zij jou ook.