Wanneer komt er een t achter wil. Is het alleen in een zin met: Bijv. Wilt U van mij dit even pakken? Als U er achter staat....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (2)

Of als JIJ of U er voor staat.

Het is het zelfde als met andere werkwoorden.
Loopt U, jij loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het is wilT u en wil jij .... net als loopT u en loop jij.
Verder is het wil hij, wil zij, willen zij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of zoals C4th hierboven zegt: jij loopT .... jij wilT ...... maar dus wel .... loop jij ..... wil jij >>> jij erachter wordt het dus zonder T.