Wat gebeurt er met de bagage op het vliegveld nadat je je koffer hebt afgegeven.

Waarom komt je koffer langs?
Wie zit eraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

die gaat op de bagage band en dan langs de douane, en dan zitten er gemiddeld nog 10 mensen aan je koffer...voor deze in het vliegtuig ligt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt 'waar komt je koffer langs'?
Na de incheckbalie gaat je koffer via een lopende band naar een plek waar alle koffers worden verzameld.
Via de gegevens die eraan worden gehangen door de incheckbalie worden ze op karren geladen.
Deze karren worden achter een voertuig geplaatst die ze naar het vliegtuig rijdt.
Bij het vliegtuig aangekomen gaan ze op een soort lift die ze naar de opening van de laadruimte van het vliegtuig heist.
Hier worden ze ingeladen in de laadruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De labels, die bij het inchecken aan je koffer worden gedaan, hebben een strip, die gelezen wordt door een computer. Via een heel bandensysteem met een x-ray-systeem, vol splitsingen, over en onder elkaar door, wordt je koffer zo naar een 'station' gedirigeerd, waar mensen ze óf op een kar laden(kleine vliegtuigen), óf ze in een koffercontainer stoppen (Airbus en grotere vliegtuigen - daar worden de koffers beladen per container : transitkoffers (die dus overstappen met hun eigenaar op een tussenstation), of eindbestemming.

Als ze op een kar beladen zijn, worden ze via de platforms naar het vliegtuig gereden, waar ze met een lopende band naar de buik getransporteerd worden, dus één mens tilt ze op de band, iemand in de belly pakt ze aan en stapelt ze op, en doet er, als ze beladen zijn, een stevig zg. crashnet omheen, waardoor ze bij turbulentie of start of landing of hard afremmen niet kunnen gaan schuiven.
Ook hier worden in één vrachtruimte transit-koffers beladen, en de eindbestemmingkoffers in een andere. Er is dan ook nog een kleine verlichte en verwarmde ruimte waarin dieren in kennels vervoerd kunnen worden.

De koffercontainers worden via een hefsysteem aan boord gebracht, waar mensen ze via rails naar hun plek (door een mens uitgerekend) worden gereden en goed verankerd in de vrachtvloer van het vliegtuig. De transitkoffers gaan er als laatste in, en komen er dus ook als eerste uit, zodat ze snel omgeladen kunnen worden op het tussenstation. De eindbestemmingkoffers komen dus wat later, omdat de bijbehorende passagier toch nog moet uitstappen en naar de aankomsthal lopen, paspoortcontrole, en dan pas aankomt bij de bagagebanden.

De transitkoffers komen dus zelden in het stationsgebouw, maar worden direct van vliegtuig naar vliegtuig gereden, in containers, of via karren. Zeker als er veel koffers naar dezelfde eindbestemming moeten.

Alleen als er een verstoring is met het doorgaande vliegtuig komen ze in transithallen, terwijl de bestemmingskoffers naar de uitdeelbanden gereden worden, en de koffers van de kar of uit de container op de band geplaatst worden door mensen.