mijn poes plast in de bloempotten en ook op de was voor de wasmachine wat kan ik er aan doen

ze plaste laatst zelfs op bed.maar daar kan ik haar wel weghouden maar in de bloempotten wordt lastig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Antwoorden (6)

allereerst naar de dierenarts, om een medische oorzaak uit te sluiten.
de aarde van je bloempotten kan je bedekken met wat grovere siersteentjes of met knikkers.
was kan je simpel in een wasmand met deksel doen.
13 jaar geleden
Aluminium folie op de bloempotten werkt ook.

Misschien kun je ook de kattenbak op een andere plaats zetten. als katten niet blij zijn met de plaats van de kattenbak doen ze er soms niet op plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi wat koffiedik in de bloempotten, dit heeft namelijk een sterke geur en daar houden katten niet van,

Hieronder een linkje met goede tips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst het advies van Rieneke opvolgen, dit kan een medische oorzaak hebben.

Komt daar niets uit, is er nog iets waar je naar kunt kijken: hoeveel kattenbakken heb je staan? Sommige katten plassen liever niet op dezelfde plek waar ze poepen, dan kun je dus beter twee bakken neerzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze vorige poes ging ook ineens op andere plekken plassen, terwijl hij daarvoor altijd netjes op de bak plaste. Het bleek dat hij blaasgruis had. Daardoor had hij pijn bij het plassen, hij probeerde die pijn dus te voorkomen door op andere plekken te plassen.
Dus dat zou het ook kunnen zijn...

Proberen urine op te vangen en er mee naar de dierenarts gaan, misschien hoeft de poes niet eens mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een kattenbak hebt maar dat is wel noodzakelijk,en anders langs de dieren arts of een dierenwinkel.