Wie kan mij meer vertellen over:psychische verkrachting ?

Is dit ( in negatieve zin natuurlijk ) een nieuw fenomeen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Antwoorden (6)

Stel dat ik maanden lang alsmaar de zelfde persoon hier op G.V. afkat, alsmaar rare antwoorden geef, hem alsmaar probeerde hem voor gek te zetten en op alle vragen en antwoorden+reacties een onzinnig antwoord te geven , rekening houdend dat het net niet verwijderd wordt, en ik ga net zo lang door dat de ander er mee stopt, dan zou dat psychische verkrachting kunnen zijn. En dat kun je op allerlei gebieden uitvoeren, school, werkvloer, je ex, je buren enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals pesten en plagen dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dan 100 keer ergeren geen kans voorbij laten gaan totdat de ander gek wordt van jou.Dat is meer dan pesten en plagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: Maar om het nu 'verkrachting' te noemen. Ik zou het eerder 'psychologische oorlogsvoering' noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een onderdeel van het geheel, als je alsmaar vernederd wordt en beledigd en gepest, dan komt zo iemand al in een hele kwetsbare situatie, en als hij dan in bijzijn van vrienden of fam. op een verschrikkelijke manier onderuitgehaald wordt, zo erg dat je daardoor in een depressie raakt, dan zou ik dat moment psychische verkrachting kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@HijDieNietsWeet...
alles wat je doet om de ander zijn kracht te ontnemen is verkrachting...
Psychische verkrachting zou ik het noemen als je je macht over een persoon aanwendt om iemand zijn denken te ondermijnen (hersenspoelen). Het lijkt mij iets van alle tijden, niets nieuws onder de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psychologische verkrachting is in mijn visie een nieuwe benaming voor het voortdurend vernederen van iemand...

Psychologische oorlogsvoering, zoals door een antwoorder aangehaald is in mijn visie net iets anders, waarbij beide partijen vrij gelijk opgaan...

Psychologische verkrachting, vernedering, voortdurend negeren en/of mishandeling zijn moeilijk te definiëren onderwerpen. Ook al zijn ze nog zo overduidelijk aanwezig. Dan nog is de zgn. bewijsvoering hierin erg moeilijk. En zal snel leiden tot het bekende wellus-nietus spelletje tussen twee partijen. Hier valt dan ook het welbekende pesten onder, zoals Ed al aangegeven heeft...

Echter zolang dit niet leid tot onaangename veranderingen in gedrag zal diegene die psychologisch verkracht word ook niet geloofd worden. Wanneer de persoon wel afwijkend gedrag gaat vertonen. Dan word de conclusie dat er sprake moet zijn van één bepaalde afwijking al snel geopperd...

En daar waar iedereen een eigen mening vormt zal de definitie van psychologische verkrachting een ruime omschrijving krijgen...

Evengoed is het geen nieuw fenomeen, maar een vernieuwde benaming voor voortdurende vernedering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psychologische verkrachting is;
een ander zijn normen en waarden ontzeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken geen psychische verkrachting... Ik ken wel krachttermen, als die iemand kunnen verkrachten dan is dat mogelijk, maar ik zie het zelf niet...
Ik herinner me een neger die in de randstad iemand dood stak op het perron... En bij zijn veroordeling gaf hij als reden op, dat de man hem discriminerend aangekeken had... Was dit psychische verkrachting in de ogen van de moordenaar? Ik kan het niet zeggen, oordeel maar zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuw fenomeen.. ben bang van niet.

Onder psychische verkrachting vallen een heleboel dingen; vernederen, kleineren, negeren, geestelijke mishandeling door iemand telkens heel klein te laten voelen. Dit kan overigens ook heel subtiel zijn zodat diegene op een gegeven moment zelfs aan zichzelf gaat twijfelen.